חרב הפיפיות של תביעת הדיבה

רדיו צפון, בבעלות אלי עזור, תבע דיבה מעיתונאית חיפאית שטענה כי התחנה מתחנפת לראשת העיר, אך במקום פיצוי ייאלץ להוכיח כי לא קיבל כסף מהעירייה
מעיין לביא |
צילום מסך של צילום מסך שהופיע בפוסט נשוא התביעה. מבולבלים? גם אנחנו

שופטת בית משפט השלום בחיפה, רויטל באום, הורתה לרדיו צפון להגיש תצהיר ולפיו לא קיבל תמורה כלשהי מעיריית חיפה או כל גורם אחר עבור שידור משדר הצעה לכבוד גורמי ההצדעה בעיר. דרישת בית המשפט מגיעה בעקבות תביעה שהרדיו עצמו הגיש נגד עיתונאית מקומית שטענה כי התחנה מסקרת את ראשת העיר עינת קליש-רותם בצורה אוהדת מדי.

בחודש יוני האחרון פרסמנו כאן על תביעת הדיבה נגד העיתונאית והשדרית מחיפה, טלי ליבמן. התובעת, תחנת הרדיו האזורי בצפון, בבעלות אלי עזור, שדרשה פיצוי של 140 אלף שקל וכן התנצלות של ליבמן על דברי לשון הרע.

במרכז התביעה עמד משדר הרדיו של התחנה "רדיו צפון מצדיע ללוחמי הקורונה של עיריית חיפה" ששודר במהלך חודש מאי. לטענת הרדיו, מדובר היה במשדר הצדעה שנועד להוקיר את גורמי ההצלה וגורמי העזר בחיפה, ולהעלות על נס את הישגי העיר והתושבים בה. זאת, מאחר ושיעור התחלואה בנגיף הקורונה נחשב נמוך.

אולם, לאחר המשדר, מתחה ליבמן בדף הפייסבוק שלה ביקורת על התחנה. בין השאר היא כתבה: "העירייה הביאה את רדיו צפון לשדר מרחוב הרצל בהדר… אין לי מושג כמה עולים לנו שידורי הליקוקים האלה ולמה השת"פ עם רדיו שהחיפאים לא מחוברים אליו. מילא עם רדיו ארצי, אבל רדיו מקומי ממטולה! טוב שלא הביאו רדיו טבריה. על פי תכתיבי העירייה הוזמנו מרואיינים שונים מהעירייה.. יללה הלכתי להקיא" (חלק מהטקסטים המופיעים בתביעה אינם מופיעים כעת בפוסט עצמו, שנחסם לתגובות. המערכת).

בתביעת הדיבה שהגיש הרדיו נטען כי הפרסום מהווה לשון הרע נגד התחנה שמוצגת "ככלי ריק מן הבחינה העיתונאית, המהווה כביכול בובה של עיריית חיפה, אשר שידרה לכאורה משדר 'ליקוקים'". עוד נטען כי העיתונאית השוותה בין התחנה בבעלות עזור ל"רדיו מקומי ממטולה" ול"רדיו טבריה" ולרדיו "שהחיפאים לא מחוברים אליו" בניסיון להציג אותה באופן פסול ובזוי ולהגחיך את מעמדה.

ליבמן טענה מנגד, בכתב ההגנה שהגישה כימ דובר בתביעה "קנטרנית וטורדנית" שכל כולה סתימת פיות וניסיון הפחדה. לגרסתה, בין תחנת הרדיו האזורי לבין קליש-רותם מתנהלים יחסי "תן וקח" פסולים העולים לכדי פלילים, בדומה לנטען בפרשת תיק 4000. לשיטתה, העירייה ותחנת הרדיו מפרים את הוראות החוק "באופן העולה כדי עבירות קשירת קשר לביצוע פשע או עוון, מתן שוחד ולקיחת שוחד".

לאחר שהוגש כתב ההגנה, ובטרם התקיים דיון בתביעה, הודיעה השופטת באום לרדיו צפון כי על גורם מוסמך ובכיר בתחנה להגיש לבית המשפט תצהיר בתוך שבועיים. לפי החלטת השופטת, התצהיר יכלול הודעה מטעם הרדיו כי לא קיבל תשלום עבור המשדר העומד במרכז התביעה "בין מעיריית חיפה או מכל גורם מממן אחר".

____________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת רויטל באום

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות