"רצח את אשתו ונמלט": כתב אישום נגד רביע כנאענה

לביהמ"ש המחוזי בחיפה הוגש כתב אישום נגד כנאענה על רצח גרושתו וופא עברהארי בעראבה לפני כחודשיים. הוא נאשם כי התנגש במכוניתה ולאחר מכן דקר אותה למוות ונמלט מהמקום. הוא נתפס בתום 3 שבועות של חיפושים אחריו
דניאל בן חמו |
רביע כנאענה, החשוד ברצח פרודתו. צילום פלאש 90

לבית המשפט המחוזי בחיפה, הוגש כתב אישום כנגד רביע כנאענה, בן 41, מעראבה, בגין רצח בנסיבות מחמירות של גרושתו וופא עבהארי ז"ל, תקיפת קטין על ידי אחראי וגרימת חבלה של ממש, הפרת הוראה חוקית (מספר עבירות), שיבוש מהלכי משפט, איומים ושימוש ברכב ללא רשות.

על פי כתב האישום, הנאשם והמנוחה נישאו זה לזה בשנת 2002 ולהם חמישה ילדים קטינים. במהלך שנות נישואיהם, נהג הנאשם לצעוק על המנוחה, לאיים עליה ולנהוג בה בנוקשות ואלימות. במהלך חודש מרץ 2019 עזבה המנוחה את ביתם המשותף והחליטה להתגרש מהנאשם. בעקבות סכסוך המשמורת נקלעו המנוחה ובנותיה לסכנה מפני הנאשם, והן הופנו למקלט חירום, שם הן שהו כ-10 חודשים.

במהלך שהותן במקלט השלימה המנוחה את הליך הגירושין. עם זאת ומאז שהמנוחה עזבה את ביתם המשותף ועד ליום הרצח, סירב הנאשם להשלים עם הפרידה וניסה כל העת לשכנע את המנוחה לשוב לחיקו ולחזור לביתם המשותף, בין היתר, בהפניית איומים בפגיעה שלא כדין במנוחה ובבני משפחתה.

בחודש יולי 2020 ניתן צו משמורת זמני הקובע כי בנותיהם של המנוחה והנאשם ישהו במשמורת הנאשם בבית המשותף במהלך סופי השבוע, וזאת בהתאם למתווה מוסכם שהושג בין הנאשם למנוחה. עם זאת, בתחילת אוקטובר 2020 הפר הנאשם את הצו, ועל רקע נושא משמורת הילדים היכה את אחת מבנותיו הקטינות. בעקבות אירוע זה ניתן צו הגנה כנגד הנאשם, במסגרתו עוכבו זמני השהייה שלו עם הבנות.

בחודש נובמבר האחרון, התקיים דיון בבית הדין השרעי בסחנין בעניינם של הנאשם והמנוחה, ובכלל זה בנושא משמורת הילדים. הנאשם יצא מאולם הדיונים, ובסמוך לאחר מכן עזב את מתחם בית הדין ונסע לכיוון עראבה, כשבאותה העת הוא החזיק ברכבו שלוש סכינים המשמשות לשחיטת כבשים. לאחר שנתגבשה בליבו של הנאשם החלטה להמית את המנוחה, הגיע הנאשם ברכבו, בסמוך לשעה 11:00, לאזור כיכר "דהב" בעראבה. מעט לפני הגעתו לכיכר, ועל מנת לממש את החלטתו, סטה הנאשם מהכביש הראשי, ביצע מעקף והחנה את הרכב כשחזיתו פונה אל מעגל התנועה, שם המתין להגעתה של המנוחה על מנת להתנגש ברכבה ולרצוח אותה.

כאשר הגיעה המנוחה אל הכיכר כשהיא נוהגת ברכבה. בהיותה בתוך מעגל התנועה, הבחין בה הנאשם, החל בנסיעה לעברה, התנגש במכוון בצד ימין של רכב המנוחה והוביל לסחרורו עד שנעצר. המנוחה פתחה את דלת הנהג ובשלב זה, ועל מנת להוציא לפועל את כוונתו להמית את המנוחה, יצא הנאשם במהירות מרכבו, כשהוא אוחז את הסכין בידו הימנית, קפץ מעל מכסה המנוע של רכב המנוחה ונעמד בפתח הדלת.

הנאשם הכניס את גופו אל תוך רכבה, ובעוד המנוחה זועקת לעזרה, הוא דקר אותה דקירה אחת בליבה, ולאחר מכן, אחז בפלג גופה העליון באמצעות ידו השמאלית, כופף את המנוחה לכוונו, ודקר אותה בעוצמה 12 דקירות נוספות בחלק העליון של גבה, מצד שמאל ומימין, וגרם למותה. כל זאת עשה הנאשם, כשהוא מתעלם מקריאותיהם של אנשים שנקלעו למקום לחדול ממעשיו, וכשהוא מתנגד בגופו להרפות מהמנוחה, חרף ניסיונותיהם של האזרחים להוציא אותו מרכבה.

בשלב מסוים, הצליחו האזרחים להוציא את הנאשם, או אז הוא הניף את הסכין לעברו של אזרח, ואיים עליו באומרו: "אף אחד שלא יתקרב אליי עכשיו אני אדקור אותך".

לאחר האירוע נמלט הנאשם מהמקום והיה נתון בבריחה במשך שלושה שבועות, זאת עד שנעצר על ידי כוחות מיוחדים של המשטרה בתחילת חודש דצמבר.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות