בית משפט דחה בקשת עיריית אשקלון להארכת המועד למתן הודעת חדילה נדחית

שתי בקשות לאישור תובענות ייצוגיות הנוגעות לאופן חישוב הארנונה על ידי עיריית אשקלון גם כאשר המדד הוא שלילי אוחדו, והשופטת דחתה את בקשת העיריה להארכת המועד למתן הודעת חדילה נדחית
מעיין לביא |
אשקלון. צילום: אדי ישראל, פלאש 90

שופטת בית המשפט לעניינים מנהליים בבאר שבע, יעל רז-לוי, דחתה את בקשת עיריית אשקלון להארכת המועד למתן הודעת חדילה נדחית, זאת בבקשות לאישור הגשת שתי תובענות הייצוגיות אשר אוחדו לתיק אחד נגד עיריית אשקלון, שעניינן השבת כספי ארנונה שנגבו עקב אי הצמדת תשלומי הארנונה התקופתיים באופן שלא התחשב במדד שלילי.

לבית המשפט הוגשו שתי תובענות, כאשר בראשונה נטען כי עירית אשקלון לא התחשבה במדד השלילי כאשר הוא ירד מתחת לתעריף המזערי בתקנות ההסדרים במשק, וזאת בשנים 2017 – 2018. בתובענה השנייה נטען כי העיריה לא התחשבה במדד שלילי בחיוב הדו חודשי בחודשים ינואר ובפברואר בשנות המס האמורות.

לפני כשנתיים החליטה השופטת דברת, כי בהתאם לסמכותה על פי סעיף 7(א)(1) לחוק תובענות ייצוגיות הרי מדובר בשתי תובענות שעניינן אחד – השבת כספי ארנונה שנגבו עקב אי הצמדת תשלומי הארנונה התקופתיים באופן שלא התחשב במדד שלילי; וכי בשתי התובענות עולה שאלה משפטית ועובדתית משותפת. על כן ראוי שהתובענות ידונו בפני שופט אחד, ומכאן שתי התובענות אוחדו.

העיריה הגישה בקשה להארכת הגשת הודעת חדילה מגבייה, והודיעה כי החל מחשבונות הארנונה לחודשים יולי – אוגוסט 2020, היא תתחשב במדד שלילי כפי שנקבע בבית המשפט העליון, וכן תתחשב במדד שלילי בעת הפקת חשבונות הארנונה לחודשים ינואר ופברואר לשנת המס הבאה ואילך; כמו כן הודיעה העיריה כי היא תתחשב גם במדדים חיוביים שיביאו לעליית תעריפי הארנונה.

השופטת, יעל רז לוי, דחתה את בקשת העירייה וקבעה כי: "במקרה זה, קבלת הבקשה להארכת המועד משמעותה ויתור על כל אותה תקופה שבה הייתה גבייה שלא כדין, זאת למרות שהרשות המשיכה באותו אופן, ולא חדלה מהגבייה מאז הגשות הבקשות; ולמעשה גם במועד הגשת הבקשה למתן אורכה להגשת הודעה חדילה, היא רק הודיעה כי תחדל מהגבייה החל מחודש יולי".
________________________

לצפיה ודירוג כבוד השופטת יעל רז-לוי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות