שר הביטחון מציג: התוכנית שתחליף את גיוס החרדים

רגע לקראת הדד-ליין של בג"ץ, הודיע בני גנץ כי גיבש מתווה חדש במקום חוק הגיוס, שיאפשר לשלב חרדים וערבים בשירות אזרחי שיתרום לחברה. השר מיכאל ביטון: "רק באמצעות יצירת סיפור ישראלי משותף נצליח לתפור את הקרעים"
דניאל בן חמו |
לא הכל שחור ולבן. צעירים חרדים, ארכיון. צילום: פלאש 90

לקראת הדד-ליין של בג"ץ שיסתיים ביום שני הקרוב, הודיע שר הביטחון בני גנץ כי "לא אבקש דחייה בבג"ץ ללא העברת מתווה שירות לכולם" והציג את תכנית ״מאוחדים בשירות" שגיבש במשרד הביטחון.

בהצהרה מיוחדת מהקריה בתל אביב ועל רקע הדד ליין בבג"ץ על חוק הגיוס, הודיע גנץ כי יבקש להעביר בהחלטת ממשלה את מתווה השירות שעליו עבד בחודשים האחרונים במשרד הביטחון ביחד עם השר לנושאים חברתיים ואזרחיים במשרד מיכאל ביטון. יצויין כי בג"ץ אמר כי הוא מצפה שלא תתבקש עוד ארכה.

"החברה הישראלית משנה את פניה", אמר גנץ, "וצה"ל כבר הפך מצבא העם, לצבא חצי העם. המשרתים והקרביים הפכו 'פרייארים'. חוסנה של ישראל בסכנה. עתיד ישראל- הכלכלי, האזרחי, והחברתי – מוטלים על הכף. מה שאנחנו רואים בקורונה, הכאוס הזה, הוא רק הסיפתח".

גנץ הוסיף: "לכן, עדכנתי את היועץ המשפטי לממשלה שביום ראשון הקרוב אין בכוונתי כשר הביטחון לבקש ארכה בעתירה על חוק הגיוס מבלי שיאושר מתווה השירות בממשלה. אני לא אאשר דחייה של הנושא החשוב הזה. צריך להפסיק לדחות את הקץ- ולהציל את החברה הישראלית, את הכלכלה הישראלית ואת ביטחון ישראל".

יביא לאישור הממשלה, בני גנץ. צילום: פלאש 90

עיקרי המתווה כולל שנה ראשונה שבה תוקם מנהלת שירות משותפת אזרחית וצבאית שתבצע את המיון הראשוני. ב-6-8 השנים שלאחר מכן – הגדלה של אלפי תקנים של השירות האזרחי מדי שנה עד הגעה ללמעלה מ-70% משרתים. בזמן זה כולם ישרתו שנתיים, ולצה"ל שקיצור השירות בו ידחה, ינתנו המשאבים בכדי לשמור על כשירותו המבצעית. בסיום התקופה- יהיה שירות לכולם.

השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון, מיכאל ביטון: ״אם אני מדמה את החברה הישראלית לדגל ישראל תפור מבד – הרי שהוא נפרם בשל המתחים והשסעים הפוליטיים והזהותיים. תפירת הפרימה הזאת תעשה רק באמצעות יצירת סיפור ישראלי משותף. הנושאים שאנו מסכימים עליהם: הזכות לשרת ולהיות חלק מהחברה הישראלית, בדברים הכי בסיסיים: לשרת את הקהילה, את הבריאות, את החינוך, את הרווחה – אלה דברים שמוסכמים על ידי מאה אחוז מהחברה הישראלית. אנו מציעים כאן את האפשרות לאחד את עם ישראל בשירות משותף בצה״ל, בקהילה ובחברה״.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות