הגבלת הקפאת רישיון נהיגה בהוצאה לפועל בתקופת הקורונה

הכנסת הקפיאה את האפשרות להגביל רישיונות נהיגה לחייבים בהוצאה לפועל למשך חצי שנה על רק התפרצות הנגיף
עו"ד שלי גרשט |
אחרי 3 ימים הכל השתבש. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

בשבוע שעבר אישרה הכנסת הקפאת הגבלת רישיונות נהיגה בהוצאה לפועל למשך חצי שנה בעקבות משבר הקורונה. לפי ההחלטה, במשך 6 חודשים לא יוטלו הגבלות חדשות על קבלת, החזקת או חידוש רישיון נהיגה לפי סעיף 66א(6) לחוק. הגבלות שהוטלו לפני תחילתו של חוק זה ולא נכנסו לתוקף יהיו בטלות. הזוכה יהיה רשאי להגיש בקשה חדשה להטלת ההגבלה עם תום תקופת תוקפו של חוק זה.

ההגבלה על רישיון נהיגה מכוח סעיף 66א(6) לחוק ההוצאה לפועל באה לעולם במטרה לגביית חובות בתיקי ההוצל"פ כתחליף לפקודת המאסר שהייתה נהוגה בעבר.

רבים מהחייבים מצאו עצמם עם הגבלת רישיון נהיגה ולכן גם לא חודש רישיון הנהיגה במשרד הרישוי עד לביטול ההגבלה אם באמצעות בקשה מתאימה לכב' ראש ההוצאה לפועל או באמצעות פניה להליכי פשיטת רגל.

בדברי ההסבר להצעת החוק נאמר, כי מדינות רבות בעולם, ובהן ישראל, נקטו צעדים מרחיקי לכת כדי לצמצם את התפשטות מחלת הקורונה. בין היתר, במטרה לשמור על ריחוק חברתי, הוטלו בחודשים האחרונים גם מגבלות שונות על שירותי התחבורה ציבורית ועל הנוסעים בה, החל מהגבלת מספר הנוסעים באמצעי התחבורה השונים, דרך צמצום שעות הפעילות, ועד השבתה כללית של שירותי התחבורה הציבורית לפרקי זמן מוגדרים.

הגבלות אלו, מטבע הדברים, מצמצמות באופן ממשי את יכולתם של אנשים להתנייד ממקום למקום, ועקב כך פוגעות ביכולתם של אנשים להגיע למקומות עבודתם ולצרוך שירותים חיוניים. הקלה על החייבים בהוצאה לפועל להתנייד בתקופה זו תסייע לשמירה על בריאות החייבים והציבור ותעניק לחייבים גמישות גדולה יותר במציאת תעסוקה.

יודגש, כי תיקון החוק לא יחול על כל אלה שתוקף רישיונם פג והם נדרשים לחדשו. מדובר ב כ– 20% מהחייבים אשר עליהם מוטלת ההגבלה.

במהלך ישיבת המליאה קראו חברי הכנסת לנצל את התקופה שבה מוקפאות הגבלות רישיונות הנהיגה ולהגיע להסדרים בהוצאה לפועל לתשלום חובם.

באמצעות חוק ההוצאה לפועל וחוק חדלות פירעון ניתן למנוע את ההגבלה ואף לבטלה ולכן מומלץ מאוד לנצל תקופה זו להסדרים ומניעת הגבלה על רישיון הנהיגה בעתיד שתגרור אחריה הוצאות כבדות ומיותרות.

_______________________________________

עו”ד שלי גרשט

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות