בית המשפט: די בהצגת "מצג מאיים" או "נוכחות מאיימת" כדי ליצור איום

איום יכול להיווצר גם ללא אמירה מפורשת, אלא ברמיזה, ואפילו בדרך של "הצעה" לאדם "שיזהר"
נעמה כהן |
היכה עובד ניקיון: אילוסטרציה של אגרוף
אילוסטרציה

שופטת בית משפט השלום באשדוד, עדי אייזדורפר, הרשיעה בעבירת איומים והיזק לרכוש במזיד, גבר שאיים על אישה שעצרה את רכבה על מנת להוריד את אחד מילדיה בגן ילדים, ולאחר מכן אף פגע ברכבה. גם במהלך הדיון בבית המשפט איים הגבר על השופטת והמאבטחת במקום.

על פי כתב האישום, לפני כשלוש וחצי שנים, בשעה 8:00, עצרה אישה את רכבה בכביש, על מנת להוריד את אחד מילדיה בגן הילדים הנמצא בסמוך. הנאשם, אשר הגיע למקום באותה העת, נעצר מאחורי רכבה וצפר בחוזקה לעברה. המתלוננת התקדמה מספר מטרים עם רכבה על מנת לאפשר לנאשם לעבור עם רכבו.

או אז יצא הנאשם מרכבו, התקרב למתלוננת צרח ואיים עליה בפגיעה שלא כדין בגופה ובילדיה באומרו לה שיוציא את הילדים שלה וירביץ להם ולמתלוננת, זאת בכוונה להפחידה. לאחר מכן, נכנס הנאשם לרכבו, נסע מעט לאחור, ואז נסע קדימה ופגע בדלת האחורית השמאלית של רכבה של המתלוננת, ובכך גרם לנזק ברכב בדמות מכה בדלת של המתלוננת.

הנאשם עצמו, הכחיש את האמירות המיוחסות לו בכתב האישום, אולם מאידך גיסא אישר בזהירות כי "ייתכן" ו"הציע" למתלוננת לזוז, ש"תיזהר על ילדיה" ודברים ברוח דומה והציג בחקירתו גרסה לפיה רק הזהיר את הנאשמת באירוע ולא איים עליה.

"לצד העובדה כי מדובר בגרסה כבושה שעלתה רק בחקירתו הנגדית בבית המשפט, על כל המשתמע מכך, בעיקר ביחס למשקל שיש ליחס לה, רוח הדברים העולה מאמרותיו של הנאשם במהלך האירוע ברורה, ויש לקבוע כי הנאשם איים על המתלוננת באמירותיו ואף בהתנהגותו, בין היתר בכך שחסם את דלת רכבה באופן שמנע מן המתלוננת לצאת ממנו, צעק עליה ופגע ברכבה, בעת שהיתה חסומה ברכב יחד עם שני ילדיה הקטנים, בעודה משוחחת בטלפון עם המשטרה, ואז עזב את המקום", כתבה השופטת אייזדורפר בהכרעת הדין על גרסתו.

גם במהלך הדיון, המשיך הנאשם להשתולל והתפרץ מספר פעמים, צעק על בית המשפט, וכן על מאבטחת שנכחה באולם, איים שיעזוב את הדיון וילך ו"יעשה בית ספר" לתביעה ולבית המשפט, ויגיע פעם אחרת, והתקשה לשלוט בעצביו. נוכח התנהגותו, הדיון הופסק והנאשם הורחק מהיכל בית המשפט למשך זמן קצר, אשר לאחריו התחדש הדיון.

השופטת אייזדורפר, שכאמור הרשיעה את הנאשם במיוחס לו ציינה בהכרעת הדין כי: "איום יכול להיות בדרך של התנהגות, כך שלעיתים די בהצגת "מצג מאיים" או "נוכחות מאיימת" כדי ליצור איום, וזאת, בדרך מפורשת או בדרך אגבית. אני סבורה כי התנהלות הנאשם במהלך האירוע נשוא כתב האישום, עת שצעק לעבר המתלוננת שעה שהיא מצויה עם ילדיה הקטנים, וחסם את אפשרותה לצאת מן הרכב, עד כדי כך שהמתלוננת נאלצה לחייג למוקד המשטרה, די בהם על מנת לגבש עבירת האיומים…"
____________________________

לצפיה ודירוג כבוד השופטת עדי אייזדורפר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות