אישום: הציתו עץ אשוח בחצר הכנסיה הקתולית

נוראן דראושה ומסטפא ואכד, תושבי סכנין כבני 18, נאשמים כי גרמו לשריפה כנקמה על הודעת רשת שהגיעה לידיהם ובה נשמע אדם מקלל אנשי דת מוסלמים
מעיין לביא |
עץ חג מולד ביפוכריסמס חג המולד עץ אשוח סנטה קלאוס יפו
עץ חג מולד, צילום ארכיון: פלאש 90

לבית המשפט המחוזי בחיפה, הוגש כתב אישום נגד נוראן דראושה ומסטפא ואכד, תושבי סכנין בני 18-19, הכולל הצתה, השחתת פני מקרקעין, חבלה במזיד ברכב, איומים והפרת הוראה חוקית.

על פי כתב האישום, בעקבות הצתת עצי אשוח של חג המולד בעיר סחנין והצבת עץ חדש על ידי הכנסיה הקתולית, הופצה ברשתות החברתיות הקלטה קולית במסגרתה נשמע אדם מקלל את אנשי דת. דבר ההקלטה הגיע לידיעת הנאשמים ועל רקע כעסם על תוכן ההקלטה, גמלה בליבם ההחלטה לבצע הצתה של עץ אשוח.

לצורך מימוש ההחלטה, מסר דראושה לואכד תיק גב ובתוכו בקבוק המכיל חומר דליק, מצית ומיכל ספריי בצבע אדום, וואכד הסליק את תיק הגב סמוך לביתו. ערב לפני הסיבסטר, ב-30 בדצמבר לפנות בוקר הגיעו הנאשמים אל רחבת הכנסיה הקתולית כשהם רעולי פנים והבחינו בשומר הכנסיה ובבנו יושבים ברכב.

ואכד ניסה לשבור את חלון הרכב באמצעות אבן ולאחר מכן איים על השומר ובנו באמצעות אקדח דמה. באותה עת דראושה ריסס 2 כתובות על חומת הכנסייה- "מלבד שליח האל והנביאים" ו- "מלבד שליח האל". לאחר מכן, הצית את עץ האשוח, ונמלטו הנאשמים מהמקום.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות