משרד המשפטים: השימוע להנהלת ביה"ס הריאלי – בסמכות משרד החינוך

המשנה ליועמ"ש, עו"ד רז נזרי, אמר כי לא מצא בסיס משפטי שימנע ממנכ"ל משרד החינוך לקיים שימוע להנהלת הריאלי בחיפה. ההנהלה זומנה לשימוע בעקבות מפגש של ביה"ס עם מנכ"ל בצלם
מקדמים חקיקה. המשנה ליועמ"ש, רז נזרי. צילום: פלאש 90

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד רז נזרי, במענה לפניית האגודה לזכויות האזרח, בשאלת סמכותו של מנכ"ל משרד החינוך להזמין את הנהלת בית הספר הריאלי בחיפה לשימוע, הגיב כי הוא לא מצא בסיס משפטי להורות למנכ"ל משרד החינוך להימנע מלקיים שימוע בהתאם לסמכותו, אך ביקש ש"לא תתקבל לאחר השימוע החלטה בעניין עד להשלמת ליבון הנושא עם משרד המשפטים".

כזכור, בעקבות הופעת מנכ"ל בצלם חגי אלעד ביום עיון שערך בית הספר, הודיע מנכ"ל משרד החינוך עמית אדרי, כי יערוך למנהל הריאלי ולמנהל החטיבה העליונה מנדי רבינוביץ', שימוע זאת בטענה כי "בחרו להתעלם ולפעול בניגוד להנחיות המפורשות של שר החינוך ומנהל מחוז חיפה, שלא להכניס אל בית הספר ארגונים הפועלים בסתירה למטרות החינוך הממלכתי או באופן המבזה את חיילי צה"ל".

בעקבות ההזמנה לשימוע, האגודה לזכויות האזרח, פנתה למשרד המשפטים שידון בשאלת סמכותו של מנכ"ל משרד החינוך להזמין את הנהלת בית הספר הריאלי בחיפה לשימוע ועו"ד נזרי, השיב להם כי מהתייחסות משרד החינוך עולה שמטרת השימועים הוא בירור סוגיות עובדתיות קונקרטיות הנוגעות לקיומו של הכנס בבית הספר הריאלי בחיפה. על רקע האמור, ובשים לב לסמכויות הנתונות בדין למנכ"ל משרד החינוך – לא מצאנו בסיס משפטי להורות למנכ"ל משרד החינוך להימנע מלקיים שימוע בהתאם לסמכותו.

עוד נכתב כי "לא נעלמו מעיננו החששות העולים באשר לפגיעה האפשרית בחופש הביטוי שהוא זכות בסיסית וחשובה ביותר במשטר דמוקרטי, וכן האפקט המצנן שעלול להיגרם כתוצאה מהזמנת מנהלי בית הספר לשימוע. ואולם, לאחר בחינה ראשונית של התייחסות משרד החינוך, הן בפן הנומרטיבי והן בפן העובדתי, סברנו כי הסוגיות המשפטיות המורכבות והרגישות מצריכות המשך ליבון משותף מול משרד החינוך. בהתאם לכך הועברה למשרד החינוך בקשת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה כי לא תתקבל לאחר השימוע החלטה בעניין עד להשלמת ליבון הנושא עם משרד המשפטים".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות