זייף מסמכים על מנת לקבל הלוואה מבנק – נידון למאסר על תנאי

ביהמ"ש השלום בראשל"צ גזר בנוסף קנס כספי בגובה 3,000 שקל, זאת לאחר שהנאשם הודה במיוחס לו במסגרת הסדר טיעון מקל אליו הגיע בא כוחו מול נציגי התביעה. הסנגור עו"ד ניר יסלוביץ: "העבירה בוצעה על רק לחץ כלכלי"
אייל חן |
אילוסטרציה

שופטת בית משפט השלום בראשון לציון, עינת רון, חצי שנת מאסר על תנאי ו-3,000 שקלים קנס על נאשם בזיוף מסמכים, זאת לאחר שקיבלה את הסדר הטיעון המקל אליו הגיע הסנגור עו"ד ניר יסלוביץ עם התביעה.

על פי כתב האישום בו הודה הנאשם בעבירות של זיוף, שימוש במסמך מזויף וניסיון לקבלת דבר במרמה, לפני שלוש שנים, הוא פתח בסניף בנק לאומי בראשל"צ, חשבון בנק כדין. כעבור זמן מה הגיע הנאשם לבנק וביקש לקבל הלוואה בסך 80 אלף שקלים בחשבון זה. הוא הונחה על ידי הבנק להציג כתמיכה לבקשה מסמכים עדכניים אודות חשבון בנק בבנק הפועלים.

בעקבות כך, כך על פי הכרעת הדין, פנה הנאשם אל אחר על מנת שיזייף עבורו מסמכים מתאימים ובתמורה ל- 1,000 שקלים ששילם לו, קיבל את המסמכים המזויפים אשר נדרשו על ידי בנק לאומי. הוא הציג את המסמכים לבנק לצורך קבלת ההלוואה ובנוסף לכך הגיש גם תלושי שכר מקוריים שלו. נוכח חשד שהתעורר בדבר היותם של המסמכים מזויפים, נחסם החשבון וההלוואה לא אושרה.

איתור עורך דין
"הסדר מאוזן", עו"ד ניר יסלוביץ.

עו"ד יסלוביץ הגיע להסדר טיעון עם נציגי התביעה ולאחר הכרעת הדין אמר בבית המשפט: "הנאשם חסך זמן שיפוטי, חבריי הציגו מסמכים שלימדו שהעבירה התבצעה על רקע לחץ כלכלי שהגיע לכדי השוק האפור. מדובר בעבירה יחידה שהתבצעה לפני זמן, לא נפתחו תיקי מב"ד. אני סבור שההסדר מאזן נכונה את נסיבותיו של העושה והמעשה. מבקש מבית המשפט לכבד את ההסדר".

השופטת רון שאישרה את הסדר הטיעון, ציינה, כי במעשיו של הנאשם יש משום מרמה והונאה למרמה זו התווסף זיוף. "מדובר", כתבה בגזר הדין, "במעשים שתוכננו מראש ונדרשה מהם כאמור אף פעולה נוספת של זיוף מסמכים כאשר הנאשם פנה אל אחר ושילם לו תמורת זיוף זה, כל אלה היבטים לחומרה".

השופטת רון הוסיפה: "יחד עם זאת, מדובר במעשים שבוצעו לפני שלוש שנים, בנאשם צעיר שעברו נקי לחלוטין וזו הסתבכותו היחידה. הוא הודה ונטל אחריות על המעשים וכאמור סוף דבר- לא נגרם נזק. בנסיבות אלה, אני מכבד את הסכמתם של הצדדים".


לצפייה ודירוג כבוד השופטת עינת רון

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות