על עבירות מהירות ומה שביניהן

מהו הקנס על עבירת מהירות מופרזת? כמה נקודות יזקפו לחובת נהג שייתפס? ומה חשוב לדעת. המדריך השלם לעבירות מהירות.
עו"ד מיטל אוטמזגין |
מצלמת מהירות. צילום: פלאש 90

מהי הענישה בעבירות מהירות? ומה עליכם לעשות אם נתפסתם? על כך במאמר הבא.

תקנות משתנות

תקנות התעבורה משתנות לעיתים קרובות ונהגים רבים לא מצליחים לעקוב אחר השינויים ועל כן מוצאים את עצמם מקבלים דוחות וקנסות, שהיו יכולים להימנע מהם – לו רק היו מודעים לכך.

בעבירות מהירות אנחנו מפרידים בין קנסות המתקבלים על עבירה בדרך עירונית לבין דרך בין עירונית. בשתי הקטגוריות, העונש משתנה בהתאם לגובה המהירות והפער שבין המותר לאסור.

עו"ד מיטל אוטמזגין. צילום: ארז בקר

בדרך עירונית, אם עליתם ב-20 קמ"ש על המהירות המותרת, אתם צפויים לקנס בגובה 250 שקלים, ללא נקודות. אם נתפסתם במהירות של מעל 21-30 קמ"ש מעל המותר, אתם צפויים לקנס של 750 שקלים ול-8 נקודות. במהירות של מעל 30 קמ"ש, אתם צפויים לקנס של 1,500 שקלים ו-10 נקודות.

אם נסעתם בדרך עירונית במהירות מופרזת שבין 31-40 קמ"ש מעל המותר, אזי העונש יעמוד על 1,500 שקלים קנס ו-10 נקודות. במהירות מופרזת של 41 קמ"ש ומעלה מעל המהירות המותרת, הנהג צפוי לעונש כבד יותר: פסילה מנהלית של קצין משטרה ל-30 ימים ודוח הזמנה למשפט עם 10 נקודות. במקרים אלו, נוטה המשטרה לבקש פסילה נוספת בבית המשפט.

בנוסף, יש לציין, כי מהירות של 50 קמ"ש ומעלה מעל המותר, תבקש המשטרה לקבוע זימון לשיפוט מהיר, ותבקש פסילה עד תום ההליכים. הרשעה במצב זה עלולה להוביל לפסילת הרישיון לתקופה ממושכת.

נעבור לקטגוריה הנוספת, מהירות מופרזת בדרך בין עירונית. כאן, אם נתפסתם במהירות של עד 25 קמ"ש מעל המותר, אתם צפויים לקנס בגובה 250 שקל, ללא נקודות. אם שוטר תפס אתכם נוהגים במהירות שהיא בין 26-40 קמ"ש מעל המותר, אתם צפויים לדוח בסכום של 750 שקלים ול-8 נקודות.

מהירות מופרזת של בין 41-50 קמ"ש מעל המותר בדרך בין עירונית, תזכה אתכם בקנס של 1,500 שקל וב-10נקודות.

מה קורה אם נתפסתם נוהגים במהירות מופרזת של מעל 51 קמ"ש מהמותר? במקרה זה צפוי הנהג לעונשים של פסילה מנהלית של קצין משטרה למשך 30 ימים, הוא יזומן למשפט וצפוי לספוג 10 נקודות. בעבירות אלו מבקשת המשטרה פסילה נוספת גם במהלך הדיון בבית המשפט.

אם נתפסתם נוהגים במהירות שהיא מעל 60 קמ"ש ומעלה מהמותר בשטח בין עירוני, תהיה החמרה בענישה. תזומנו על ידי המשטרה לשיפוט מהיר. המשטרה תבקש בעניינכם פסילה עד לתום ההליכים ואתם צפויים גם לתקופת פסילה ארוכות.

שימו לב למצלמות

משטרת ישראל מפעילה אכיפה מוגברת על עבירות מהירות ולצורך כך היא עושה שימוש במצלמות מהירות ניידות ונייחות. עבירה שמתועדת באמצעות צילום של מצלמות המהירות נשלחת לבעלים הרשום של הרכב במשרד הרישוי.

כך נוצר מצב, שיכול להיות שמישהו אחר נהג ברכב שלכם, ביצע עבירת מהירות, אבל הקנס, הנקודות שניתנו בעקבות העבירה ובמקרים אחרים גם פסילת הרישיון תועבר אליכם – כבעל הרכב. במקרה כזה יוכל הנהג לפנות לערעור.

קיבלת דוח מהירות, מה לעשות?

עם קבלת הדוח, יש לנהג את הרשות לבקש ולהישפט בבית המשפט, או לשלם את הקנס. ישנה חשיבות להתייעצות עם עורך דין הבקיא בתחום התעבורה, כדי להחליט אם כדאי לך להישפט או אף להגיע להסדר עם התביעה ולהקל בעונשך. עורך דין בקיא בתחום, יוכל להוביל למזעור הנזקים – הקטנת העונש הכלכלי ואף קיצור משך השלילה שניתנה לך.

_____________________________________

עו”ד מיטל אוטמזגין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות