תושב חיפה נעצר בחשד להתחמקות מהליכי שפיטה בעבירות מס

שפיק קראריה, בעל חברת שיפוצים, נעצר על ידי רשות המסים לאחר שלא התייצב לדיונים בכתב האישום שהוגש נגדו המייחס לו ניכוי חשבונות פיקטיביות במאות אלפי שקלים. ביהמ"ש שחרר אותו בתנאים מגבילים
דנה לווינסקי |
רשות המסים, ארכיון.

רשות המיסים, עצרה את שפיק קראריה, בעל חברת ש.ק.ר בנייה ושיפוצים בע"מ, בחשד להתחמקות מהליכי שפיטה, זאת לאחר שלא התייצב לדיונים בעניין כתב אישום שהוגש כנגדו וכנגד החברה שבבעלותו, המייחס להם עבירות של ניכוי חשבוניות כוזבות בסכום של כ-220 אלף שקלים.

שופטת בית משפט השלום, מריה פיקוס בוגדאנוב, שחררה את החשוד בתנאים מגבילים.

מבקשת המעצר עלה כי כנגד קראריה והחברה שבבעלותו הוגש כתב אישום על ידי המחלקה המשפטית מכס ומע"מ חיפה בחודש נובמבר האחרון.

מכתב האישום עולה כי בין החודשים אוקטובר 2018 למאי 2019, הגיש קראריה 3 דוחות כוזבים בשם החברה, ובהם כלל 11 חשבוניות פיקטיביות מארבעה עוסקים שונים.

סכום החשבוניות הכלולות בדוחות עמד על כשני מיליון שקלים, מהם נוכה מס תשומות שלא כדין בסכום של 224 אלף שקלים.

לאחר הגשת כתב האישום בנובמבר, נערך דיון בפני שופט ובהיעדר התייצבות הנאשם ואישורי מסירה, נקבע כי תתבצע מסירה אישית של כתב האישום למר קראריה. החל ממועד זה ועד לסוף השבוע שעבר נעשו ניסיונות רבים לאתר את קראריה, על-מנת למסור לו את כתב האישום ולזמנו לדיון בעניינו. משהניסיונות העלו חרס, בוטל ביום חמישי האחרון כתב האישום לצורך איתור הנאשם, ובמקביל, הוכרז מר קראריה כ'דרוש לחקירה'.

בתחילת השבוע אותר קראריה על ידי המשטרה ולאחר יצירת קשר עם משרד מע"מ חיפה, הוא עוכב והובא בפני שופט לצורך הגשת בקשת מעצר ושחרור בערובה. במקביל, הוגש כנגד קראריה כתב אישום מחודש לבית משפט השלום בחיפה.

הוא שוחרר בתנאים מגבילים בהם הפקדה של 20 אלף שקלים, ערבות עצמית על סך 50 אלף שקלים, ערבות צד ג על סך 50 אלף שקלים, עיכוב צו יציאה מהארץ ועליו להתייצב לכלל הדיונים בבית המשפט בהתאם להזמנה.


לצפייה ודירוג כבוד השופטת מריה פיקוס בוגדאנוב

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות