עולם חדש של עבירות מס: נאשם בהשמטת הכנסות ממכירת ביטקוין

לביהמ"ש השלום בתל אביב הוגש כתב אישום נגד לשם אקריש, 23, על כך שהשמיט הכנסה של מיליונים כתוצאה מסחר במטבעות וירטואליים. עוד נטען כי כלל לא הודיע לרשויות המס כי פתח עסק למסחר במטבעות
גילי סיוון-כהן |
ביטקוין
צילום אילוסטרציה של המטבע הוירטואלי ביטקוין: פלאש 90

לבית משפט השלום בתל אביב, הוגש כתב אישום, נגד לשם אקריש, בן 34, בגין השמטת הכנסה מדו"ח, כתוצאה ממכירת ביטקוין בהיקף של כשני מיליון שקלים. מדובר באחד מכתבי האישום הראשונים מסוגו, המייחס השמטת הכנסה בגין סחר במטבעות וירטואליים מסוג ביטקוין.

על פי כתב האישום, במהלך שנת 2018, מכר אקריש, יחד עם שותפו ארז שמואלי, אשר נגדו הוגש כתב אישום ביוני 2019, מטבעות וירטואליים תמורת כספי מזומן בהיקף של שני מיליון שקלים. אקריש לא דיווח על הכנסותיו ממכירת הביטקוין לרשות המיסים, לא הודיע על פתיחת עסק למסחר במטבעות, ואף השמיט מן הדוח השנתי שלו לשנת 2018 את ההכנסות ממכירת המטבעות בהיקף של כשני מיליון שקלים.

במהלך החקירה של יחידת הסייבר בלהב 433 שבמשטרת ישראל ויחידת יהלום ברשות המיסים נתפסו מרשותו של אקריש כספים במזומן והפרקליטות מבקשת לחלטם, ככל שהנאשם יורשע בעבירות המיוחסות לו.

בכתב האישום מצוין כי "מטבע וירטואלי" או "מטבע קריפטוגרפי" הוא נכס דיגיטלי המשמש כאמצעי חליפין לתשלום ומסחר מקוון, ואשר מבוסס על הצפנה חזקה בכדי לאבטח עסקאות פיננסיות, לשלוט בייצור יחידות מטבע נוספות ולאמת את העברת הנכסים בין צדדים לעסקה.

"המסחר במטבע", נכתב בכתב האישום, "מבוסס על טכנולוגיה של התקשרות ישירה בין הצדדים לעסקה, המנוהלת ברשת תקשורת מסוג עמית לעמית. ערכו של המטבע הווירטואלי נקבע על פי הסכמה בין רשת המשתמשים העולמית באופן מבוזר ולא על פי הצמדה לערך סחורה מסוימת או על פי קביעת גוף מרכזי מסוים. הערך עצמו נקבע על פי הביקוש וההיצע בזמן נתון, והוא מפורסם בגלוי לציבור בזירות מסחר שונות".

הביטקוין, שהינו סוג של מטבע וירטואלי, המאפשר ביצוע עסקאות בהעברה מהירה, נוחה ואנונימית. המטבע מונפק באמצעים טכנולוגיים הנקראים "כרייה", והוא למעשה רשומה בקובץ ציבורי המכונה "שרשרת בלוקים" – blockchain.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות