המשנה ליועמ"ש: "אסור למעסיק שלא להעסיק אנשים שלא חוסנו באופן גורף"

במענה לפנייה של מעסיקים מהמגזר הפרטי מבהיר עו"ד רז נזרי כי לא ניתן לקבוע דרישה קטגורית וכללית להתחסן בלא בחינה וביסוס שלה: "משרד הבריאות מקדם חקיקה שתסדיר חיוב חיסון לעובדים"
גילי סיוון-כהן |
חיסון חברת פייזר
חיסון לקורונה של חברת פייזר, צילום: פלאש 90

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי, במענה לפניה בעניין דרישות מעסיקים במגזר הפרטי להתחסנות, ציין כי לא ניתן לקבוע איסור גורף על העסקת עובדים שלא התחסנו.

המשנה ליועמ"ש שנדרש לנושא העסקת עובדים לא מחוסנים או מחלימים, הבהיר במכתבו, כי לא ניתן לקבוע איסור גורף על מעסיקים בהקשרים אלו, ובה בעת לא ניתן לקבוע דרישה קטגורית וכללית להתחסן בלא בחינה וביסוס של הצדקת הדרישה.

לדברי עו"ד נזרי, האמור צריך "להבחן בהתאם לנסיבות הקונקרטיות של מקום העבודה ואופיו, ובשים לב לשאלת קיומן של חלופות פוגעניות פחות שיכולות להגשים את התכלית החשובה של מניעת ההדבקה במקום העבודה ושמירה על הציבור".

מקדמים חקיקה. המשנה ליועמ"ש, רז נזרי. צילום: פלאש 90

עוד הובהר במכתב כי דרישת התחסנות במקומות עבודה "מצויה על סדר יומם של גורמי הממשלה הרלבנטיים בהקשרים שונים ונבחנים יחד עמנו צעדים מתאימים להסדרתם לצורך התמודדות עם המשבר".

"במסגרת זו", נכתב עוד, "אף מקודמת על ידי משרד הבריאות בשיתוף עמנו חקיקה שתסדיר את הסמכות לדרוש התחסנות מעובדים מסוגים שונים, בין היתר ממורים ומצוותי הוראה. גיבוש הסדר חקיקתי מעין זה נעשה כמקובל תוך בחינה משפטית ועריכת האיזונים הנדרשים בין הצורך בשמירה על בריאות הציבור וזכויות הפרט".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות