חשד: סוכנת נסיעות זייפה אישורי קורנה לנוסעים לחו״ל

חוקרי להב 433 עצרו 2 חשודים לחקירה ועיכבו 2 נוספים בחשד שסייעו לאזרחים שביקשו לצאת מהארץ לזייף מסמכים ובדיקות קורונה על מנת שיוכלו לטוס
דניאל בן חמו |
הכניסה לנתב"ג בימי קורונה. המצולמים אינם קשורים לכתבה. צילום: פלאש 90

חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה החמורה והבינלאומית בלהב 433 עצרו שני חשודים לחקירה באזהרה ועיכבו שניים נוספים בחשד למעורבות בעבירות זיוף, קבלת דבר במרמה והפרת המגבלות שנקבעו בחקיקה שתכליתן מניעת התפשטות נגיף הקורונה. על פי החשד, הארבעה היו מעורבים בפעילות שמטרתה זיוף מסמכים ואישורי ביצוע בדיקות קורונה ובכך לסייע לאזרחים לצאת מנתב"ג למדינות שונות.

על פי החשד, המעורבים המרכזיים, כל אחד על פי חלקו והמיוחס לו, זייפו והעבירו אישורי ביצוע בדיקות קורונה מזויפים. האישורים נמסרו לרוכשי כרטיסי טיסה שלא ביצעו בדיקות קורנה כנדרש לפני טיסה באמצעות גורמי הבריאות המוסמכים. זאת במטרה לאפשר להם כניסה לנתב"ג ולמדינות שונות, תוך הצגת המסמך המזויף בפני הגורמים השונים ורשויות האכיפה בארץ ובחו"ל.

כמו כן חשודה סוכנת הנסיעות בהפקת כרטיסי טיסה מזויפים שהועברו לאחרים, על מנת שאלה יוכלו להציגם לכל דורש בעת מגבלות הסגר ויתאפשר להם לנוע בחופשיות בכל רחבי הארץ מבלי שיקנסו על פי הקבוע בחוק. היא נעצרה והמשטרה תבקש להאריך את מעצרה בבית משפט השלום בראשון לציון. חשוד נוסף שעוכב לחקירה הנו קטין ששוחרר בסיום חקירתו.

במשטרה ציינו כי "תפתח חקירה פלילית נגד אזרחים שבחרו להתעלם ביודעין מהנחיות משרד הבריאות, כשהם רואים לנגד עיניהם את תועלתם האישית מתוך כוונה להטעות את רשויות האכיפה".

״אנו פונים לציבור האזרחים", כך נמסר מהמשטרה, "ומבקשים להישמע להנחיות והוראות משרד הבריאות בנושא, שכן התעלמות מהן וזלזול בהן משבשים את המאמץ הלאומי במאבק בהתפרצות הנגיף והתפשטותו בישראל. מפרי צווי הבידוד של משרד הבריאות אף עלולים להפיץ את הנגיף, להדביק ולסכן את חייהם של אזרחים נוספים ללא ידיעתם״.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות