הורשע בתקיפת שוטרים – נידון למאסר על תנאי

ביהמ"ש התחשב במצבו הרפואי של תושב י-ם, 62, וגזר עליו עונש מקל אף שהורשע כי תקף שוטרים שסירבו להשיב לו את תעודת הזהות של בנו שהופקדה כשנכסו להר הבית. השופט: "מאסר בפועל יביא לדרדור במצבו של הנאשם"
מעיין לביא |
כוחות הביטחון בהר הבית בשבוע שעבר, צילום: פלאש 90 משטרה
כוחות הביטחון בפעילות בהר הבית. ארכיון (למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה). צילום: פלאש 90

שופט בית משפט השלום בירושלים, דוד שאול גבאי ריכטר, גזר מאסר על תנאי וקנס של 500 שקלים, לתושב ירושלים, בן 62, שהורשע בתקיפה והפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות, איומים והתנגדות למעצר, לאחר ששוטרים בעיר העתיקה לא הסכימו לתת לו את תעודת הזהות של בנו, אלא רק לבן עצמו.

על-פי כתב האישום הגיע הנאשם לבאב חוטה שבעיר העתיקה, וביקש את תעודת הזהות של בנו, אשר הופקדה ע"י הבן קודם לכן עת נכנס להר הבית. השוטרים הסבירו לנאשם, כי אין באפשרותו לקבל את התעודה, ועליהם למסרה ישירות לבנו. או אז, החל הנאשם לקלל את השוטרים: "אתם עבריינים אתם לא שוטרים", "כוס אמא של המדינה, של הנהלים של המשטרה, יא בני זונות".

אחד השוטרים ביקש מהנאשם להתרחק מהמקום ואולם הנאשם סירב לבקשתו, והחל לדחוף אותו. הנאשם מעד על הרצפה. כאשר התרומם, היכה את השוטר באמצעות אגרוף לפיו. השוטר השני ניסה להשתלט על הנאשם ולעצרו, אולם זה התנגד למעצר, תוך שמספר אנשים התקהלו במקום וניסו לסכל את המעצר. בסופו של דבר, ובסיוע תגבורת, הובל הנאשם מבאב חוטה לשער האריות, תוך שהוא מקלל כל העת את השוטר שעצר אותו והשוטרים האחרים: "בני זונות, אחותכם זונה, אני אזיין את אמא שלכם" וכן איים על השוטר באומרו: "אני יודע איך להביא אותך, אני אדע איך לטפל בך, אני אדע איך להגיע לבית שלך".

השופט ריכטר קבע בגזר הדין כי מעשיו של הנאשם מלמדים על פגיעה במידה בינונית בערכים המוגנים של שלטון החוק, הסדר הציבורי, ההגנה על שלוחי הציבור ועל כבודם ושלום גופם ונפשם. "העבירות בהן הודה הנאשם בוצעו על-רקע חוסר יכולתו של הנאשם לשלוט ברגשותיו ובכעסו, כשתגובתו לסירוב המנומק שקיבל בעניין תעודת הזהות של בנו הייתה בלתי מדתית. לכך יש להוסיף את העובדה שהתנהגותו של הנאשם אירעה במקום נפיץ – מבואות הר הבית, שממילא מהווה מוקד משיכה לאירועי פורענות חדשים לבקרים".

על פי גזר הדין, גם תיעוד האירוע בסרטון שהוצג לו מראה כי הנאשם נהג באלימות, נהדף ונפל והאירוע יצא מכלל שליטה. "לא ניתן להצדיק את מילותיו ומעשיו של הנאשם", נכתב עוד, "והוא אחראי להם בלעדית, בוודאי ממרום שנותיו. הוא פגע במידה ניכרת בכבודם של השוטרים והקשה על ביצוע עבודתם, ופוטנציאל הנזק אף רב יותר, בשל מיקומו של האירוע".

השופט ריכטר הוסיף: "סברתי שיש מקום לחרוג מן המתחם בשל נסיבותיו האישיות הבריאותיות של הנאשם, ולהימנע מעונש מאסר בפועל, ולו קצר, שכן לטעמי, הדבר יביא לדרדור במצבו של הנאשם, ובכך ילווה נזק לא מידתי ולא צודק למאסר. תוצאה בלתי מדתית שנזקיה עלולים להיות בלתי הפיכים, אינה מתיישבת עם עקרונות של צדק ואף לא עם עקרון ההלימה והגמול".
_______________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט דוד שאול גבאי ריכטר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות