הרג כלב שעליו שמר – ירצה מאסר בפועל

בית משפט השלום בבאר שבע הרשיע את נדיר כהן בעבירה של הריגת בעל חיים וגזר עליו 5 חודשי מאסר, קנס של 400 שקל ופיצוי לבעלת הכלב בגובה 1,500 שקל
רונן לוי |
כלב. אילוסטרציה

שופט בית משפט השלום בבאר שבע, איתי ברסלר-גונן, גזר על נדיר כהן, בן 25, חמישה חודשי מאסר בפועל, לאחר שהורשע על סמך הודאתו בעובדות כתב אישום מתוקן בעבירה של הריגת בעל חיים. השופט ברסלר-גונן גם הורה לנאשם לשלם קנס בסך 500 שקלים ולפצות את בעלת הכלב ב-1500 שקלים.

על פי כתב האישום, מדובר באירוע בו לקח הנאשם את כלבהּ של המתלוננת לטייל ברחוב בבאר שבע והכה את הכלב בבעיטות עד שהרגו. הנאשם הודה במסגרת הסדר דיוני והצדדים טענו באופן פתוח לעונש.

במסגרת הטיעונים לעונש, עמדה התביעה על הערכים המוגנים של חייהם, ביטחונם ובריאותם של בעלי החיים, הגנה על החלש וחסר ישע ועמדה על הצורך להוקיע את המעשים הנוגדים את המוסר ומשחיתים את הנפש.

בפרקליטות טענו כי מי שפוגע בבעל חיים סופו שיפגע גם בבני אדם. "המעשים של הנאשם", כך לפי הפרקליטות, "מתארים אכזריות שכל כולה רצף רוע כלפי הכלב שהוא חברו הטוב ביותר של האדם משחר ההיסטוריה. לא קשה לדמיין את הסבל ויללות הכאב הקולניות שנשמעו מהכלב בעת שחבט בו הנאשם עד שנפח את נשמתו".

מנגד טען הסניגור, כי הנאשם בעל שיפוט ותובנה חלקיים ואינו יודע להסביר את הדחף והטירוף שאחזו בו. הנאשם פנה לבית המשפט, הביע צער על מעשיו, סיפר שהיה בתקופה נפשית קשה ללא נטילת כדורים וכי למד על עצמו שלא לעשות זאת שוב.

השופט ברסלר-גונן גזר על הנאשם עונש מאסר בפועל ומעבר לגזירת מאסר בפועל וקנס, סבר בית המשפט כי יש מקום להורות על פיצוי בשל עגמת הנפש שנגרמה לבעלת הכלב, כאשר כל תשלום שישולם ייזקף תחילה לטובת הפיצוי.

"אין עדות לתכנון מוקדם של המעשה", נכתב בגזר הדין. "גם נסיבותיו האישיות של הנאשם כפי שהוצגו על ידי הסניגור, כנסיבות עובדתיות המשפיעות על מתחם העונש ההולם אינן מוסכמות. טענת הסניגור כי מצבו הנפשי של הנאשם עד כדי שליטה חלקית צריכים להשפיע על מתחם העונש ההולם נכונים אולם הם מותנים בהוכחתם כדבעי ולא נעשה כך בעניינינו".

השופט והוסיף: "סבורני כי יש מקום להורות על פיצוי בשל עגמת הנפש שבוודאי נגרמה לבעלת הכלב. קשה לאמוד את הפיצוי ההולם במקרה זה, שהוא בעיקר פיצוי לנפש, ואני קובע אותו על דרך של אומדנה בסך 1,500 שקלים".

__________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט איתי ברסלר-גונן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות