בחרה בחיים: סיפורה של פעילת הקנאביס חגית יגודה

היא מתמודדת עם מחלת הסרטן מזה כ-35 שנים וזכורה כמי שקיימה שביתת רעב במחאה על הסירוב לאשר לה שימוש בקנאביס רפואי למען הקלה על סבלה. חגית יגודה, מהפעילות המובילות בישראל למען לגליזציה, הציבה לעצמה כשליחות העברת מידע וסיוע לחולים הזקוקים לצמח הקנאביס כמזור למכאוביהם. סיפורה של אישה אמיצה
גיא פישקין |
חגית יגודה. יש הרבה בורות סביב הקנאביס. צילום: אבירם בר עקיבא

הקשבה מהירה לסיפורה של חגית יגודה מצליחה לצמרר אותנו ובמובן מסוים גם להותיר אותנו ללא מילים.

חגית (54) ממושב בת-שלמה, נשואה ואם לשני בנים, סובלת מאז היותה בת 17 מסרטן הבלוטות (הודג'קינס) עליו הצליחה להתגבר לא פחות מ-3 פעמים לאורך השנים. אלא שבשל היותו סוג סרטן כרוני, הוא ממשיך להוות פוטנציאל להתפרצות ממש בכל רגע ומותיר את חגית בחיים מורכבים וקשים מנשוא, הדורשים ממנה אורך רוח והתמודדות עם כאבים פיזיים עזים.

בשיחה מיוחדת עם אוביטר תהינו על קנקנה של חגית, אישה גדולה מהחיים, מטפלת במקצועה ומי שנחשבת כיום לאחת ממובילות המאבק למען הלגליזציה והסדרת צמח הקנאביס בישראל. ניתן למצוא אותה בשנים האחרונות מתדפקת על דלתות הכנסת, משתתפת בוועדות שונות העוסקות בנושא, יוצרת קשר עם חברי כנסת ושרים ובעיקר לא נחה כל עוד הסטטוס קוו לפיו הקנאביס אינו זוכה להכרה חוקית, נשמר.

__________________________________________

שליחות אמיתית

__________________________________________

"בתור אחת מעשרת המטופלים הראשונים בישראל שזכו לטיפול רפואי באמצעות קנאביס, אני מודעת על בשרי להשלכות המדהימות שיש לצמח הזה לטובת ריפוי ממחלות או התמודדות עם סימפטומים קשים", אומרת חגית שעשתה מעשה בשנת 2013, כאשר לאחר שסורבה דאז לקבל קנאביס מידי משרד הבריאות כחלק ממסגרת הטיפול בה, פתחה בשביתת רעב מחוץ לביתה של שרת הבריאות לשעבר, יעל גרמן, שם שהתה במשך שבוע שלם.

"נשארתי בחיים מתוך תחושת שליחות", יגודה.

"אז נפל לי האסימון עד כמה קיימות בורות וחוסר ידע בארץ ביחס לצמח המופלא הזה. לאור המהלך הזה שעשיתי צברתי הכרה בקהילת הקנאביס, והחלטתי לקחת את התחום הזה כמשאלת לב אמיתית, במטרה לשנות את היחס של הממסד כלפי הצרכנים הזקוקים לצמח כתרופה של ממש", כך לדבריה.

חווית את הסרטן שלוש פעמים בחייך. כמה תעצומות נפש יש בך בכדי להתמודד מולו פעם אחר פעם?

"אני יכולה לספר שאחרי שהסרטן הגיע בפעם השלישית, כבר לא הסכמתי לקבל טיפולים קונבנציונליים. לאחר שהצלחתי לקבל את רישיון הקנאביס מהקהילה המחקרית בישראל, התחלתי להשתמש בכל תורת המיצויים שכיום כבר הפכה לסוג של חוקית בהתניות מסוימות תחת עיניו הבוחנות של משרד הבריאות. אני חולה בסרטן בלוטות מסוג הודג'קינס שיכול לחזור בכל רגע, כך שמבחינתי אני נמצאת בעולם הזה ונשארתי בחיים מתוך תחושת שליחות ורצון אמיתי לסייע לאחרים, על אחת וכמה וכמה לאור העובדה שיש המון אנשים שכמהים להיחשף לידע ביחס לצמח ואף לשלב אותו יחד עם הטיפול הקונבנציונלי אותו הם מקבלים".

"סגולות רפואיות מופלאות". צילום: אבירם בר עקיבא

איזה מסר את מעבירה לדעתך באמצעות הסיפור שלך?

"חשוב לי שאנשים יבינו שצמח הקנאביס על סוגיו השונים הוא ממש לא סמים קשים, ההפך הוא הנכון. זהו צמח שניתן על ידי הבריאה והינו בעל סגולות רפואיות מופלאות, עד כדי כך שגוף האדם קולט אותו בעת השימוש ומסייע לגוף לרפא את עצמו. כל מטרתי היא להעביר את המידע הלאה לצרכנים נוספים שזקוקים לקנאביס על רקע רפואי כזה או אחר. אם הצלחתי לעזור ולו לאדם אחד, הרי שאני את שלי עשיתי".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות