תושב הדרום הורשע באונס ובמעשה סדום של צעירה אותה פגש בבר

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע את אלכסנדר לוז'קין באונס צעירה בביתו, אף שלגרסתו יחסי המין בין השניים היו בהסכמתה: "הוא היה מודע היטב לכך שביצע במתלוננת מעשים בכוח ובניגוד לרצונה"
רונן לוי |
אילוסטרציה

הרכב שופטי בית המשפט המחוזי בבאר שבע, בראשות יעל רז-לוי, הרשיע את אלכסנדר לוז'קין, תושב הדרום בכך שאנס בחורה שהכיר בבר לאחר שלקח אותה לבית. לוז'קין הורשע גם בעבירות של מעשה סדום והדחה בחקירה. "מדובר במסכת אירועים שלמה שמתוארת על ידי המתלוננת בפירוט, של ביצוע יחסי המין בכפיה, באלימות, תוך שימוש בקללות ובהשפלה", נכתב בהכרעת הדין.

בהכרעת הדין, השופטת רז-לוי, הדגישה את החשיבות כי חקירת מתלוננת בעבירות מין תבוצע על ידי חוקרת עבירות מין אשר עברה הכשרה ייעודית לכך, על מנת שנפגעת העבירה לא תחוש מבוכה כשחוקר ממין זכר חוקר אותה.

על פי כתב האישום בו הורשע לוז'קין, לפני כשנתיים, לאחר השעה 02:00 לפנות בוקר, המתלוננת התיישבה בבר בדרום הארץ לאחר ששתתה אלכוהול, והנאשם ישב אף הוא באותו בר. הנאשם והמתלוננת יצאו יחד מהבר והגיעו ברגל לביתו של הנאשם, שם הנאשם הציע לה כוס מים. מיד לאחר מכן הנאשם כיבה את האור בדירה, היכה את המתלוננת בפניה, הפשיט אותה מבגדיה ואנס אותה.

במענה לכתב האישום טען הנאשם, כי הוא מאשר את המפגש האקראי בינו לבין המתלוננת וכי הגיעו לביתו בהסכמה ומרצון חופשי וקיימו יחסי מין בהסכמה מלאה. עדות המתלוננת ביחס למה שארע בדירה נתמכה בראיות חיצוניות כנדרש במשפט הפלילי, בין היתר החבלות שנותרו על גופה.

בית המשפט ציין גם כי אין המדובר במקרה בו שני בני אדם התעוררו עירומים במיטה ולא ידעו כיצד הגיעו לשם. "מדובר במסכת אירועים שלמה שמתוארת על ידי המתלוננת בפירוט, של ביצוע יחסי המין בכפיה, באלימות, תוך שימוש בקללות ובהשפלה, כאשר גם לאחר מכן כשהנאשם הוציא את המתלוננת מדירתו הוא איים עליה, כך שסופו של הסיפור מעיד גם על תחילתו. אלה הם התרחשויות שכל מהותם היא היעדר הסכמה מצד המתלוננת", כתבה השופטת רז לוי בהחלטתה.

השופטת הוסיפה: "נוכח האמור, ובנותני אמון מלא בעדות המתלוננת, הרי העובדה כי המתלוננת העידה וסיפרה כבר לרופאה בבית החולים, כי לאחר האירוע, הנאשם איים עליה שיהרוג אותה ואת משפחתה באם תספר על הדברים, היא המעידה כאלף עדים על כך שהנאשם היה מודע היטב לכך שביצע במתלוננת מעשים בכוח ובניגוד לרצונה, ולכן איים עליה כי אם היא תספר על מעשיו, יאונה לה רע".

בהכרעת הדין השופטת רז-לוי, גם הדגישה כאמור, את החשיבות כי חקירת מתלוננת בעבירות מין תבוצע על ידי חוקרת עבירות מין, אשר עברה הכשרה ייעודית לכך, וקרא לפרקליטות לרענן ולחדד מול יחידות החקירה בתחנת המשטרה השונות את חשיבותו של נוהל "הטיפול המשטרתי במתלוננת על עבירות מין", כדי למנוע מצב בו מתלוננת נפגעת עבירה חוששת לשתף ולפרט את מהות הפגיעה בה, בשל מבוכה וקושי שהיא שחשה, בעת שחקר אותה חוקר ממין זכר.
______________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת יעל רז-לוי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות