אישום: מכרו נשק לסוכן משטרתי

הסוכן שהתחזה לעובד במפעל בדיר אל אסד רכב בהוראת המשטרה נשקים, תחמושת וסמים בהיקף של מאות אלפי שקלים והוביל לכתבי אישום נגד 10 מעורבים
דניאל בן חמו |
מעצר, ארכיון. צילום: משטרת ישראל

לבית המשפט המחוזי בחיפה, הוגשו כתבי אישום נגד 10 נאשמים תושבי הצפון, בגין עבירות בנשק (החזקה ונשיאה), סחר בנשק, החזקת סם סחר בסם מסוכן וייצור הכנה והפקה סם. העשרה נעצרו במהלך מבצע משטרתי הו מכרו נשק וסמים לסוכן משטרתי.

על פי כתבי האישום, במסגרת פעילות משטרתית סמויה עבד סוכן שוטר במפעל בדיר אל אסד, ורכש בהוראת המשטרה, באישורה ובכספה כלי נשק, תחמושת וסמים מהנאשמים בעשרות אלפי שקלים במשך כשנה. הסוכן הצליח לרכוש מהנאשמים אקדחים מסוגים שונים במאות אלפי שקלים, ושני רימוני רסס ב-12 אלף שקלים. בנוסף רכש קוקאין באלפי שקלים, עשרות קפסולות סם מסוג אמפטמין ומאות כדורי אקסטזי מסוג MDMA.

חלק מהנאשמים אומנם ללא עבר פלילי, אולם למרות זאת בפרקליטות ביקשו להאריך את מעצרם עד לתום ההליכים. "המשיב אומנם נעדר עבר פלילי", נכתב בבקשת המעצר של אחד המעורבים. "עם זאת, מחומר החקירה ניתן ללמוד על מעורבות עמוקה בעולם העברייני אשר התבטאה בקלות בה השיג נשקים, בתוך זמן קצר, בצורה גלויה, במועדים שונים".

עוד נכתב, כי לאור הנסיבות "סבורה המבקשת כי המשיב מסוכן לחברה וכי אין בחלופת מעצר כלשהי כדי להפיג את מסוכנותו. בנסיבות אלה, לא ניתן להשיג את מטרת המעצר בדרך של שחרור בערובה ובתנאי שחרור שפגיעתם בחירות המשיב פחותה", נכתב בבקשת המעצר של אחד הנאשמים".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות