העביר כספים למשפחות אסירי חמאס – נידון לשנת מאסר

על פי הרשעתו, הנאשם היה חלק משרשרת העברת כספים מרצועת עזה לפעילי חמאס הכלואים בישראל. ביהמ"ש: "גם אם אין מדובר בכסף שמיועד באופן ישיר לביצוע פעילות טרור, יש בכך כדי לסייע לפעילות לו באופן עקיף"
דניאל בן חמו |
הביעה תמיכה בארגון הטרור. חמאס, ארכיון.

שופט בית משפט השלום בירושלים, ירון מינטקביץ, גזר שנת מאסר בפועל על נאשם שהורשע בחמש עבירות של פעולה ברכוש טרור. הנאשם קיבל מאחותו שלוש פעמים כספי חמאס על מנת להעבירם לחמישה אנשים שונים, אשר היו אמורים להעבירם לאסירים ובני משפחותיהם וכן לבני משפחות של חברי הארגון שנהרגו במסגרת פעילותם.

על פי כתב האישום, אחותו של הנאשם, היתה בקשר עם פעיל חמאס מעזה, המכונה אבו צוהייב. במסגרת הקשר עם אותו פעיל, נהגה האחות לאסוף תרומות ולחלקן לאסירי חמאס ובני משפחותיהם, וכן למשפחותיהם של פעילי חמאס שנהרגו במסגרת פעילותם בארגון, והכל על פי הנחייתו.

במהלך תקופה הסמוכה לחודש יוני 2020, קיבל הנאשם מאחותו סכומי כסף על מנת להעבירם לאחרים, תוך שהיה עליו לברר אם מדובר בכספי חמאס: במקרה אחד נסע הנאשם לשכם לבקשתה של אימאן, על מנת להעביר לאדם אחר סכום של 100,000 שקלים במזומן. הנאשם לא הצליח ליצור קשר עם האדם אשר היה אמור להעביר לו את הסכום, ולאחר בירורים של האחות מול אבו צוהייב, הנאשם העביר לאדם אחר סכום של 25 אלף שקלים במזומן והחזיר את היתרה לאחות. הנאשם חשד כי מדובר בכספי חמאס, אך נמנע מלברר את מקור הכסף או את ייעודו.

גם לאחר שהנאשם גילה כי הכסף אותו העביר מיועד לאסירי חמאס או בני משפחותיהם ולמשפחות של פעילי חמאס שנהרגו, הוא העביר ביודעין כספי חמאס לבקשת אחותו עוד פעמיים, במקרה אחד בחודש רמדאן העביר הנאשם סכום כסף לשני אנשים באיזור חברון 20 אלף שקלים במזומן לכל אחד וקיבל בעבור זאת מאחותו 1,000 שקלים. במקרה שני העביר הנאשם סכומי כסף לשלושה אנשים ברמאללה ובג'נין.

המדינה בטיעוניה, הפנתה לחומרת מעשיו של הנאשם, אשר שימש חוליה בשרשרת הטרור, ופגע בבטחון המדינה. לשיטתה אין מקום להבחין בין העברות הכסף הראשונות, שנעשו בעצימת עיניים, ובין ההעברות המאוחרות שנעשו ביודעין, שכן הנאשם המשיך להעביר סכומי כסף שונים גם לאחר שידע ידיעה ממשית כי מדובר בכספי טרור. לאור אלה ביקשה לקבוע כי מתחם העונש ההולם הוא מאסר לתקופה שבין 18 ל- 30 חודשים, קנס ומאסר מותנה.

השופט מינטקביץ, גזר על הנאשם שנת מאסר קבע כי "גם אם אין מדובר בכסף שמיועד באופן ישיר לביצוע פעילות טרור, יש בכך כדי לסייע לפעילות טרור באופן עקיף". לדבריו, כאשר פעיל טרור יודע כי אם ייעצר או ייהרג בני משפחתו יזכו לסיוע כספי והדבר עלול לעודד ביצוע מעשי טרור.

"הטרור", כתב השופט בגזר הדין, "מתקיים בתוך מרקם חברתי, וגיוס תרומות למען פעילי טרור מעביר מסר מעודד ומאפשר לאנשים שאינם פעילי טרור לתמוך בטרור בדרך הנראית לכאורה תמימה. כך גם במקרה שלפני, בו תחת כסות של מצווה דתית – גיוס תרומות בחודש הרמדאן – אספה אחותו של הנאשם, כסף למען משפחות פעילי טרור והעבירה אותו באמצעות הנאשם ליעדים שונים".
__________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט ירון מינקביץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות