התביעות נגד טוויטר ואפל ינוהלו בביהמ"ש בישראל

ניצחון לתובעים נגד שני תאגידי הענק: ביהמ"ש דחה את דרישת החברות לנהל את הדיונים בחו"ל. בתביעה נגד אפל טענו התובעים, באמצעות משרד רפפורט לוין ביטון, כי קיים אינטרס ציבורי לדון בה בישראל
רונן לוי |
אילוסטרציה. חויבו בתשלום למרות שהסירו את האפליקציה

שתי החלטות חשובות של ביהמ"ש המחוזי בתל אביב מסמנות ניצחון מרשים לתובעים על תאגידי הענק טוויטר ואפל. ההחלטות מאפשרות למעשה לתבוע את החברות בישראל. ביהמ"ש המחוזי, בשתי תביעות נפרדות, קבע כי הזיקה של התובעים, כמו גם נושא התביעה, היא לישראל ומשכך ראוי שידונו בה כאן. אחת ההחלטות מתייחסת לבקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה נגד אפל באמצעות משרד רפפורט לוין ביטון, בה נטען כי האינטרס הציבורי הוא שדיון בהליך יתקיים בישראל ולא בחו"ל.

בבקשה לאישור תובענה ייצוגית שהוגשה נגד אפל, על ידי עוה"ד יונתן רפפורט, רועי ביטון ואדם לוין ממשרד רפפורט לוין ביטון, נטען כי להטעייה ולרשלנות כלפי צרכנים שהורידו אפליקציות וחויבו בתשלום גם לאחר הסרת האפליקציה.

ביהמ"ש קבע כי הנזק נגרם בישראל משירות שניתן על ידי החברה וכי קבוצת התובעים כולה מונה צרכנים מישראל. בנוסף, ההתקשרות מול התאגיד נעשה בישראל וכך גם התשלום אליו. הקשר לישראל בכל היבט של התביעה, כך לפי ביהמ"ש, מבסס את הציפייה הסבירה והלגיטימית שהדיון ייערך בארץ.

משרד עוה"ד רפפורט לוין ביטון

עמדת ביהמ"ש דוחה את התנגדותה של אפל לקיים את הדיון בישראל. "אני דוחה את הטענה", כתבה השופטת רחל ערקובי בהחלטתה, "כי אין לתאגיד פעילות בישראל שעה שטענה זו אינה תואמת את המציאות הגלובלית".

השופטת הוסיפה: "לטעמי חברות בסדר גודל של אפל ששולחות זרועות שיווקיות לכל מקום בגלובוס, היה מצופה כי יאפשרו לצרכנים שלהם את הגישה לערכאות שיפוטיות במקומות בהם הן מנהלות את עסקיהן. לא ייתכן לטעמי כי אפל תוכל למכור את מוצריה כאן, אך תטען נגד סמכותו של ביהמ"ש לדון בתובענה כלפיה". על פי החלטת ביהמ"ש, ההגינות הבסיסית "מחייבת מתן במה לצרכנים הפרטיים למול חברות הענק".

בהליך נוסף, בו ניתנה החלטה דומה, נידונה תביעה שהגישה העיתונאית לינוי בר-גפן נגד הרשת החברתית טוויטר בגין לשון הרע, פגיעה בפרטיות והטרדה מינית. במרכז ההליך, ציוץ בוטה נגד העיתונאית ובן זוגה, עליו הוצא צו איסור פרסום. בר-גפן פנתה לטוויטר מספר פעמים בדרישה להסיר את הציוץ אך לא נענתה. רק לאחר איום בתביעה הציוץ הוסר והחשבון ממנו יצא הושהה באופן זמני.

גם כאן, קבע ביהמ"ש כי הפורום הנאות לדיון בתביעה הוא בישראל. כך נקבע כי מדובר בפרסום בעברית המכוון לדוברי עברית בישראל. כך, גם הנזק נגרם בישראל לאור הפגיעה בשמה הטוב של בר-גפן ועל כן גם העדים שיידרשו להליך הנם ישראליים.

לאתר רפפורט לוין ביטון – משרד עוה"ד
________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת רחל ערקובי

_______________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%a8%d7%95%d7%a2%d7%99-%d7%91%d7%99%d7%98%d7%95%d7%9f

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות