10 חודשי מאסר נגזרו על פדופיל ברשת – המדינה ערערה

המדינה מבקשת לערער על גזר הדין המקל בעניינו של יצחק בטיטו שהורשע בעבירות מין כלפי קטינות באינטרנט: "ניצל את הפלטפורמה הווירטואלית לסיפוק דחפים ומאווים מיניים"
נעמה כהן |

לבית המשפט העליון הוגשה הודעת ערעור, על גזר דין מקל של 10 חודשי מאסר בפועל בלבד, שהוטל על יצחק בטיטו, בן 54, שהורשע בביצוע עבירות מין כלפי קטינים ברשת האינטרנט. בערעור צוין, בין השאר, כי מעשיו של הנאשם הינם חלק מתופעה בממדים מדאיגים של תקיפות מיניות כלפי קטינים ברשת האינטרנט, תוך ניצול הפלטפורמה הווירטואלית לסיפוק דחפים ומאווים מיניים.

על פי כתב האישום שהוגש נגד בטיטו, הוא ניצל את הקלות, הזמינות והאנונימיות שמספקת רשת האינטרנט וחדרי הצ'ט בכדי ליצור קשר עם מי שסבר שהינן קטינות בנות 11 ו-13.5, מתוך ידיעה כי בשל הגיל שלהן, יקל עליו להשפיע עליהן.

הנאשם, כך נטען, שהיה מונע מרצון לסיפוק מיני, באופן מניפולטיבי, במספר הזדמנויות שונות לאורך תקופה של מספר חודשים, לעיתים מספר פעמים ביום, יצר מיוזמתו קשר עם שתי סוכנות שהופעלו ע"י המשטרה לאיתור חשודים במרחב הווירטואלי, ושב וניסה לשכנע אותן לשתף עמו פעולה, הדריך אותן כיצד לבצע בעצמן מעשים מיניים, שלח אליהן תמונות עירום שלו ושל קטינות אחרות, ואף ביקש מבת שיחו, שכאמור סבר כי מדובר בקטינה, לבצע בעצמה עבירות מין.

בטיטו הורשע על סמך הודאתו במסגרת שני כתבי אישום שאוחדו, בביצוע עבירות של ניסיון לגרם אינוס בקטינה מתחת לגיל 14, ריבוי עבירות של ניסיון למעשה מגונה בקטינה מתחת לגיל 14 ועבירות של ניסיון להטרדה מינית של קטינה מתחת לגיל 15. בית המשפט המחוזי בירושלים, קבע בגזר הדין כי המעשים המיניים של הנאשם אינם מצויים ברף הגבוה של החומרה, שכן לא נעשו תוך שימוש בכוח או באיומים, והטיל על הנאשם עונש של 10 חודשי מאסר בפועל ומאסר על תנאי.

בערעור מבקשת הפרקליטות מבית המשפט העליון "להחמיר באופן משמעותי" את עונש המאסר שנגזר על הנאשם. לעמדת הפרקליטות, "מעשי הנאשם, בנסיבות ביצועם, הינם חמורים ביותר" ולשיטתה "עונש מאסר של 10 חודשים בלבד, אינו הולם אותם".

"הגנה על שלומם של קטינים וגופם ברשת", נכתב בהודעת הערעור, "מחייבת הטלת ענישה ומרתיעה, בין היתר כיוון שמטבע הדברים יכולתם של הקטינים והאחראים להם לשמור על זכויותיהם במרחב הווירטואלי, הינה פחותה באופן משמעותי".

עוד נכתב: "קלות ביצוע המעשים, בעידן בו כל קטין עושה שימוש תכוף במחשב, פלאפון או טאבלט, מחייבת יצירת מנגנוני הגנה, שיסייעו להורים להגן על ילדיהם, מהסכנות האורבות להם גם כשהם בחדרם, המוגן לכאורה, מאחורי דלת סגורה… מדיניות הענישה הראויה לעבירות מסוג זה, חייבת לבטא את הסלידה העמוקה מהמעשים, בניסיון לייצר הגנה לקטינים ברשת, ועל אחת כמה וכמה עם עליית השימוש בפלטפורמות טכנולוגיות ונגישותן לקטינים מגיל צעיר מאוד".

מנתוני יחידת הסייבר 105 של משטרת ישראל, עולה תמונה מדאיגה, לפיה רק מתחילת שנת 2020, התקבלו וטופלו מעל ל-1,000 אירועים במוקד, כשמחציתם בעניין פגיעות על רקע מיני, כשטווח גיל מרבית הנפגעים הוא 14-12 והרוב המוחלט של הנפגעים, כ-2/3, הן נפגעות ילדות ונערות. עוד עולה מהנתונים, כי ישנה מגמת עליה בממדי התופעה, כשמספר האירועים הנפתחים מדי חודש במוקד 105 בשנת 2020, הוכפל לעומת 2019.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות