תביעה: משרד החינוך מפלה גננות החברות בהסתדרות הלאומית

גננות החברות בארגון גננות מחנכות מבית הסתדרות הלאומית טוענות בתביעה שהגישו לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים כי הן מופלות ואינן מקבלות ממשרד החינוך את הזכויות שמקבלות החברות בהסתדרות המורים
אייל חן |
אילוסטרציה

ארגון גננות מחנכות מבית ההסתדרות הלאומית פנה בתביעה דחופה לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים כנגד משרד החינוך בגין הפלייה קשה ובוטה של גננות המועסקות על ידו. לטענתן, גננת החברה בהסתדרות הלאומית מופלית לרעה בזכויותיה ביחס לאלו החברות בהסתדרות המורים.

הבקשה הוגשה לאחר שחודשים ארוכים מבקשות גננות להשוות את תנאי העסקתן ולא לקפחן בשל חברותן בהסתדרות הלאומית. בפנייתה לבית הדין הבהירה ההסתדרות הלאומית כי "משרד החינוך, כמשרד ממשלתי חב בחובות תום לב מוגברות וכי אל לו להתערב ולהפלות באופן קיצוני בין הזכויות להן זכאיות גננות מחנכות אשר בחרו להיות בהסתדרות הלאומית".

בבקשתה עותרת ההסתדרות הלאומית להשוואת זכויות בנוגע לזכאותן של הגננות לשי לחג, בתקצוב מלגות, תשלום עבור עמותה לקידום מקצועי וכן על זכותן כי משרד החינוך ינכה משכרם דמי חבר ויעבירו לטובת ארגון גננות מחנכות.

בתביעה נכתב כי הגננות החברות בהסתדרות הלאומית חיות במציאות בה "מחד עליהן לחנך לערכים של שוויון, מוסר, כבוד ואחריות חברתית, כאשר בעבודתן שלהן מעסיקם מקפח, מפלה, רומס את זכויותיהן ואינו מקפיד על ערכי שוויון ואינו מכבד את בחירתן להיות חברות בארגון עובדים אחר".

"זוהי", כך נכתב לביהמ"ש, "מציאות אבסורדית בה רק התערבותו של בית הדין לעבודה תוביל לתיקון מציאות מעוותת זו הגורמת לעוול רב והמסכלת את אפשרותן של גננות מחנכות להיות חברות בארגון העובדים בו הינן חפצות, אשר לטעמן מייצג אותן ומקדם את זכויותיהן".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות