מי הטמין 200 טון פסולת בבור באדמה?

המשרד להגנת הסביבה חשף בור באזור המועצה האזורית אשכול שבו הוטמנה באופן לא חוקי כמות גדולה של ציוד חקלאי שנזרק. חקירה שנפתחה בנושא הובילה להליכים פליליים נגד בעל השטח וחקלאים נוספים באזור זומנו לשימוע
נעמה כהן |
מתקן טיפול בפסולת (חוקי) מוצקה בחיריה. צילום: חן ליאופולד, פלאש 90

בפעילות סמויה של היחידה למניעת השלכה ושריפת פסולת בשטחים הפתוחים של המשרד להגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים, פונתה פסולת חקלאית של צינורות השקיה ויריעות ניילון במשקל של כ-200 טונות, שהוטמנה באופן בלתי חוקי בקרקע במועצה האזורית אשכול. המשטרה הירוקה פתחה בחקירה.

בעקבות תיעוד סמוי של מפקחי המשרד להגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים, נחשף אירוע שהתרחש בשטחים החקלאיים של מושב שדי אברהם שבמועצה האזורית אשכול, שבו בוצעו עבודות של כלי צמ"ה אשר חפרו בור, ובאופן בלתי חוקי טמנו בתוכו פסולת חקלאית וכיסו אותו. הפסולת שהוטמנה הכילה יריעות ניילון של חממות חקלאיות, צינורות השקיה וגזם.

לאחר תיעוד האירוע, פתחה המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה בחקירה פלילית ובמקביל, התקיים הליך מנהלי בהובלת מחוז דרום של המשרד, שבמסגרתו נשלחה התראה לבעל השטח בגין הפרת חוק שמירת הניקיון. בטיעוניו כתגובה להתראה, טען החקלאי כי המקום נוקה, והציג לראייה בור פתוח ונקי, וכן קבלות הטמנה על פינוי של כ-20 טון פסולת.

אלא שבדיקת פקחי היחידה למניעת השלכה ושריפת פסולת של המשרד להגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים העלתה ממצאים המוכיחים, כי לא מדובר במיקום שבו בוצעה הטמנת הפסולת. לאור זאת, החקלאים זומנו לשימוע, שבו נדרשו לפעול לניקוי השטח במלואו, לפנות את שאריות הפסולת לאתר מורשה ולהחזיר את מצב השטח לקדמותו. לאחר השימוע, הוצאה מהשטח פסולת במשקל 206 טונות, והועברה לאתר ההטמנה המוסדר "דיה".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות