18 שנות מאסר לתושב אשדוד שרצח את אימו – "אהב את אימו מאוד ודאג לה"

שופטי המחוזי בבאר שבע הקלו בעונשו של ארטיום קפוסטין שהורשע ברצח אימו לפני כ-4 שנים על רקע עדויות כי במהלך השנים דאג לצרכיה: "יש להביא בחשבון את צערו של הנאשם על אובדן אימו אותה הרג במו ידיו"
אייל חן |
פס הפרדה משטרתי בזירת רצח
ארכיון

הרכב שופטי בית המשפט המחוזי בבאר שבע, בראשות אב בית הדין, אריאל ואגו, גזר 18 שנות מאסר, על ארטיום קפוסטין, תושב אשדוד בן 43, שהורשע ברצח אימו אירינה בת ה-66, לפני כארבע שנים. השופטים הקלו בעונשו של קפוסטין, לאור עדות אחותו, שהעידה כי הוא תמיד דאג לצרכיה של אמם, וכן הרבה לבקר אותה ולבשל את ארוחותיה, בשל העובדה כי התגוררה לבדה בהוסטל.

על פי כתב האישום, הגיע הנאשם לדירת אימו, כדי לחגוג איתה את חג "נוביגוד הישן". הם חגגו ביחד, אכלו וגם שתו אלכוהול. הנאשם יצא מדירת אימו בצהריים כשהוא שתוי וכעבור שעה חזר להוסטל ועזב אותו. בהמשך, הגיע הנאשם למסעדה באשדוד וביקש לקבל בהקפה בקבוק של ויסקי בנפח ליטר אך נענה בשלילה.

באותו לילה, כך לפי הכרעת הדין בעניינו, הגיע האם לדירתו של הנאשם ובשלב מסוים מסיבה שעד עתה לא התבררה, תקף את אימו והכה אותה מכות רבות מאד בחלקי גופה השונים ובין היתר, בראשה, בבית החזה, בבטנה, בישבנה, בידיה וברגליה, כשהוא משתמש לצורך הכאתה בין השאר גם בחפץ או בחפצים שונים וגרם למותה.

הרכב השופטים קבע כי הנאשם רצח את אימו באכזריות ובאלימות משמעותית, אולם ביצע את הרצח בשכרות חלקית. "מדובר", כתבו בגזר הדין, "בנאשם שביצע את העבירה בנסיבות שתוארו כנסיבות הקרובות לסייג ה'שכרות החלקית'. זאת ועוד, על אף מידת האכזריות שבה בוצעה עבירת הרצח בענייננו, דובר במקרה שבו לאחר מעשה האלימות ביצע הנאשם פעולות ממשיות שהציגו בפועל ניסיון להציל את המנוחה".

השופטים הוסיפו: "כעולה מעדויות אחותו ואחייניתו של הנאשם, וכן מדבריו של הנאשם בעצמו, אין מחלוקת כי מדובר בנאשם שאהב את אימו מאוד ודאג לה, ועם כל מורכבות הדבר, בעת שקילת הנזקים שנגרמו לנאשם מביצוע העבירה ומהרשעתו, יש להביא בחשבון, גם אם במידה מועטה, את צערו של הנאשם על אובדן אימו אותה הרג במו ידיו".
_______________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט אריאל ואגו

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות