בחזרה לעתיד – סיפורו של עורך דין בעידן הידע

עורך דין בימינו נדרש לירידה לפרטים אינסופיים בעולם שהוא משתנה כל הזמן. מה הופך אותו לעורך דין טוב ואת משרדו למצטיין? איך יוכל להתאים את עצמו לשינויים? כך תיעזרו בטכנולוגיה כדי לקדם את עצמכם ואת המוצר שלכם. עו"ד שירה מהרשק זיגלר בטור אישי
%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%a9%d7%99%d7%a8%d7%94-%d7%9e%d7%94%d7%a8%d7%a9%d7%a7-%d7%96%d7%99%d7%92%d7%9c%d7%a8 |
עו"ד שירה מהרשק זיגלר

מה הופך עורך דין לטוב ומשרד עורכי דין למצוין? כמות הלקוחות? הטיב שלהם? סיכויים משפטיים? כישורי גביה? שיווק?

עורך דין בימינו נדרש לירידה לפרטים אינסופיים. טיפול בלקוחות, וכמעט לא משנה באיזה תחום התמחות מדובר, כולל היבטים רבים ותתי התמחות שכמעט ואין להם סוף.

כך לשם הדוגמא, אם חשבתם שטיפול בעסקת נדל"ן דורש ידע בעריכת הסכמי מקרקעין בלבד, חשבו שנית. עסקת נדל"ן נושקת לתחומי המיסוי, ליטיגציה, תכנון ובניה, דיני משפחה ועוד.

ומה עם דיני עבודה? כאן תדרשו לידע בליטיגציה, ביטוח לאומי, מיסוי וגם זה לא הכל.

ומה עם האסמכתאות הרבות שתדרשו לקרוא, לסרוק ולסדר? בעידן של הענן, אין גבול לכמות התיעוד שעומד לרשות הלקוח; הסכמים, מיילים, תכתובות מהנייד, מסמכים רפואיים, בנקאיים, חוות דעת ועוד.

והצד האנושי של העניין? גם כאן תדרשו (ותרצו) להשקיע זמן לא מבוטל. שיחות רקע מעמיקות על האדם והמקרה שדורש טיפול יעלו בדרך כלל מידע מהותי בתוך שיח שהוא לכאורה לא רלבנטי לסיטואציה שעל הפרק. מעבר לכך, הם ירקמו יחסי אמון בין הלקוח ועורך הדין, שהם מפתח להצלחה של כל טיפול משפטי.

כאן המקום להזכיר לכם, שעולם המשפט הוא לא עולם סטטי, הוא מתחדש ומשתכלל כל הזמן. חוקים ותקנות חדשים, פסיקות והלכות, הוראות שעה, הוראות ביצוע, חוות דעת, הנחיות ודברי הסבר. וכל אלה דורשים מעורכי הדין להשתלם ולהתעדכן על בסיס קבוע.
ומי יודע לעשות את כל זה ולשמור בכל עת על תזרים מזומנים ותזרים של עבודה חדשה? אם תשאלו אותי – מעטים, ובטח שלא על חשבון פרט כזה או אחר או כאשר הם עושים זאת עשרות בשנים.

פעל במודעות מלאה. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

אבל אל תתייאשו, תישארו איתי, ההקלה בדרך.

מה שכולנו רוצים כבר ברור, לעשות את העבודה על הצד הטוב ביותר, להתפרנס בכבוד ולחזור הביתה בשלום. גם הלקוחות רוצים את אותו הדבר והם כמובן מעוניינים לשלם שכר טרחה, בדר"כ כמקובל בתנאי השוק ולבטח שמבקשים זמינות ויעילות גבוהים. מושגי תשלום שכר טרחה ב"ריטיינר" כמעט ונעלמו מהעולם והלקוחות בימנו מעוניינים לדעת בדיוק על מה הם משלמים ומדקדקים על כך.

כאן נכנסים לעולמנו כעורכי דין עזרים טכנולוגיים שכבר משנים את פני עולם עריכת הדין בארץ ובמיוחד בעולם. תוכנות לאיסוף מידע וקיטלוג שלו, עריכה של הסכמים, מעקב באמצעים טכנולוגיים על הוצאתם לפועל של הסכמים מורכבים, הגשות ותוכנות חתימה שונות, שימוש בבינה מלאכותית, אפליקציות שונות לשיתוף בין עורכי דין, העתיד – הוא כבר כאן.

בימנו אנו התפתחו ונולדו עבודות וקריירות בעולם המשפט שהן תומכות לחימה של ממש בעבודת עורך הדין או משרד עורכי הדין, שתפקידם לייעל את העבודה המשפטית ובכך גם להוזיל אותה.

שמעתם פעם על "מהנדס ידע משפטי" או "אנליסט תהליכים משפטיים"? נשמע לכם עתידני? המקצועות האלו קיימים כבר בעולם והם לא באו להחליף אותנו, אלא להיות לנו לעזר. זה רק עניין של זמן עד שאלה יתפתחו גם בארץ.

אז מה אנחנו למדים מכל זה? אם תשאלו אותי, שעולם המשפט המסורתי משנה פניו באמצעות הטכנולוגיה ואנו עורכי הדין והלקוחות, נוכל להרוויח מהטמעה של עזרים טכנולוגיים משפטיים והעסקה של עובדים שאינם משפטנים בהכרח, אלא אנשי טכנולוגיה של ממש. וכל אלה יאפשרו לחדד ולהתאים את המוצר אותו אנו מעניקים למציאות של ימינו.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות