בעקבות בקשה לייצוגית: שופרסל תנגיש מתקני מים למתניידים בכיסאות גלגלים

בבית המשפט המחוזי מרכז אישר הסדר בתובענה ייצוגית שהוגשה נגד שופרסל בטענה כי אין בסניפיה הנגשה של מתקני המים לאנשים עם מוגבלות בתנועה
נעמה כהן |
"טעות נקודתית". אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

שופטת בית המשפט המחוזי מרכז לוד, מיכל נד"ב, אישרה הסדר בבקשה לתובענה ייצוגית שהוגשה לפני כשנתיים נגד שופרסל בטענה לחוסר נגישות.

על פי ההסדר אליו הגיעו באי כוח המבקשים, עו"ד יוסף-חי אביעזיז, סגן יו"ר ועדת תובענות ייצוגיות בלשכת עוה"ד ועוה"ד אלי אליאס עם נציגי הרשת, חלק ממתקני המים בסניפיה יונגשו למתניידים בכיסאות גלגלים.

עו"ד יוסף-חי אביעזיז

על פי הבקשה שהוגשה, היה על רשת המרכולים שופרסל לבצע התאמות נגישות במתקני המים כך שאנשים שמתניידים בכיסא גלגלים יוכלו להנות ממים צוננים ככל האדם. בבקשה ציינו עורכי הדין אביעזיז ואליאס, כי החובה של שופרסל לפרוש מתקני מים בסניפים השונים היא חובה חוקית שנובעת מחוק מים צוננים שמחייב אספקת מים צוננים בסניפים, לכל הלקוחות, בלי יוצא מן הכלל.

עוד נטען על ידי עורכי הדין, שאין כל מקום להפלות באספקת מים צוננים בין אנשים שיכולים להתנייד ללא כיסא גלגלים לבין אנשים המתניידים בכיסא גלגלים.

מנגד טענו בחברת שופרסל כי לרשת ישנו רכז נגישות וכי היא פעלה על פי הנחיותיו. לשיטת הרשת היא עמדה בתקנים ובמפרטים הדרושים ובהתאם ללוחות הזמנים שנקבעו בדין.

השופטת מיכל נד"ב, אישרה את הסכמות הצדדים. "עיון בבקשה מלמד כי קיימת מחלוקת בין הצדדים לעניין קיומה של עילה לכאורה וכי יתכן שהבקשה הייתה מוכרעת לטובת המבקש. כמו כן הסדר ההסתלקות שלפיו הונגשו מתקני השתייה בעשרה סניפים של המשיבה יש בו תועלת לחברי הקבוצה", כתבה השופטת נד"ב בהחלטתה.


לצפייה ודירוג כבוד השופטת מיכל נד"ב


 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות