הפרקליט דרשוביץ נגד פרופ' לס: "לא אנסתי ילדות"

הפרקליט המוכר תובע את מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר בטענה שהשפיל וביזה אותו בשידור כשייחס לו מעשי פדופיליה לצד ג'פרי אפשטיין
דניאל בן חמו |
פרופסור אלן דרשוביץ בוועידת גלובס בתל אביב, 2016. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

פרופסור אלן דרשוביץ, מבכירי המשפטנים בעולם, הגיש תביעת לשון הרע נגד פרופסור יורם לס ורדיו 103FM על סך של כמיליון דולר, לאחר שפרופ' לס שידר "רצף של טענות שקריות שיש בהן פגיעה קשה בשמו הטוב של דרשוביץ ועיוות מוחלט של המציאות". התביעה מתבססת על שידור של פרופ' לס בתוכניתו ברדיו האזורי שם ייחס לו מעשי פדופיליה לצד המפיק שהתאבד לאחר הרשעתו, ג'פרי אפשטיין.

התביעה הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב. בתביעה נכתב כי בתוכנית הרדיו בהגשתו, ביום חמישי לפני כשבוע, אמר פרופסור לס, מי שהיה חבר כנסת מטעם מפלגת העבודה ומנכ"ל משרד הבריאות, בעת שיחה עם מאזינה כי "דרשוביץ אנס ילדות ביחד עם אפשטיין", וכי "הוא הודה הוא הודה" והמשיך ואמר "שהוא אנס, הוא הודה במו פיו".

בכתב התביעה נכתב כי "דבריו של פרופסור לס הם לשון הרע במדרג החמור ביותר משום שהם משפילים ומבזים את דרשוביץ והופכים אותו למטרה לשנאה, לבוז וללעג". עוד נכתב כי "הנתבעים, פרופ' לס, עורך התוכנית, המפיק הראשי ומנכ"ל תחנת הרדיו, לא רק שידרו דברים שקריים אלה, ולא רק שלא נקטו לפני השידור, או בכל מועד אחר, אמצעים כלשהם להיווכח אם הדברים אמת או לא, הם אף ניסו להעניק ללשון הרע ששידרו הטענה הכוזבת בדבר אונס ילדות ביחד עם אפשטיין, תוקף על ידי כך שציינו בכזב כי פרופ' דרשוביץ הודה בדברים".

עוד צוין בכתב התביעה כי פרופ' דרשוביץ מעולם לא עשה את המעשים שיוחסו לו על-ידי פרופ' לס ובוודאי שלא הודה במעשים שלא ביצע. "למעשה", נכתב בתביעה, "פרופ' דרשוביץ הציג לפרטי פרטים בעשרות מאמרים וראיונות, כולל בחדשות הפריים-טיים בישראל, הוכחות ברורות וחד משמעיות לפיהן מעולם לא קיים יחסי מין עם אף אישה הקשורה לפרשת אפשטיין".

עוד נכתב: "המסמכים, המיילים וההקלטות המפריכות את הטענות כלפי דרשוביץ פורסמו גם בספר פרי עטו של דרשוביץ, "Guilt by Accusation: The Challenge of Proving Innocence in the Age of #MeToo". הספר זכה לתהודה רבה בכלי תקשורת בינלאומיים, והוא זמין בחינם לכל אדם ב- Kindle, כך שכל עיתונאי ועורך יכול להיחשף אליו לפני כל פרסום".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות