בשביל המשפחה: מנהל תחנת דלק גנב 70 אלף שקל כי גיסו נקלע לחובות

ביהמ"ש השלום בכפ"ס גזר 3 חודשי עבודות שירות על מנהל בתחנת דלק שהורשע בגניבה ממקום עבודתו כדי לסייע לקרוב משפחתו שנקלע למצוקה כלכלית ולחובות לשוק האפור. השופט: "הנסיבות מצדיקות חריגה מתחם העונש"
נעמה כהן |
ביהמ"ש אישר את הסכם הפשרה. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

שופט בית משפט השלום בכפר סבא, מיכאל קרשן, גזר שלושה חודשי עבודות שירות וקנס 2,500 שקלים, על מנהל בתחנת דלק שגנב 70 אלף שקלים ממקום עבודתו, על מנת לסייע לגיסו שנקלע לחובות בשוק האפור.

על פי עובדות כתב האישום, עבד הנאשם בתחנת דלק במשך מספר שנים, בהם הפך גם למנהל תחנת הדלק בכפר סבא. מכוח תפקידו של הנאשם כמנהל התחנה, היה אחראי על הכספים וכן על העברת הכספים להפקדה בבנק באמצעות חברת ברינקס.

הנאשם, כך נטען, גנב מהחברה במספר הזדמנויות כספים בסכומים שונים בהתאם לשיטה הבאה, הברינקס אספו את הכספים כל שני ימי עסקים והוא היה מעביר לברינקס את ההפקדות עבור שני ימי העסקים הקודמים ליום ההפקדה.

הנאשם היה מוציא את הכסף בכל יום עבודה לצורך ביצוע מאזן והכנת הכספים להפקדה ובמקביל היה משלשל לכיסו סכומים שונים באלפי שקלים ולא סוגר את הרישום. ביום בו הברינקס היו מגיעים לאסוף את הכספים השלים הנאשם את החסר מתוך הכספים שהתקבלו באותו יום עסקים. במהלך התקופה שלשל הנאשם לכיסו סכום של כ-70 אלף שקלים במזומן. כשהתגלה מעשה הגניבה החזיר הנאשם את הכסף שגנב.

מן התסקירים עלה כי הנאשם, כבן 46, מאז גילוי המקרה עובד בשטיפת כלי רכב. "הנאשם", לפי התסקיר, "נטל אחריות מלאה על מעשיו. לדבריו, גיסו, בעלה של אחותו, נקלע למצוקה כספית וחב כספים רבים בשוק האפור והוא נחלץ בדרך פסולה זו לעזרת אחותו לאחר שזו נחשפה לאיומים חמורים".

השופט קרשן הדגיש בגזר הדין, כי מבין הנסיבות הקשורות בביצוע העבירה הוא ראה להדגיש, מצד אחד, את השווי הלא מבוטל של הגניבה ואת העובדה כי המעשה היה מתוכנן, ומן הצד האחר את העובדה כי כל הרכוש שנגנב – הושב לבעליו.

"עוד יש להביא בחשבון לעניין זה", הוסיף השופט, "את הסיבה שהביאה את הנאשם לבצע את העבירה. אינני סבור כי בנסיבות אלה ראוי לאפיין את הנאשם כמי שפעל מתוך בצע כסף. הנאשם שלפניי הודה בהזדמנות הראשונה וחסך בזמן שיפוטי, מבלי שהובטח לו דבר במסגרת הסדר טיעון. הוא הודה במעשיו עוד בחקירת המשטרה. הוא החזיר את כל כספי הגניבה. העבירות בוצעו על ידי הנאשם לפני מספר שנים ומאז לא הסתבך בפלילים".

השופט קרשן הוסיף": "כתב האישום נגדו הוגש בשיהוי לא מוסבר של כשנתיים. את העבירה ביצע הנאשם רק על מנת לסייע לאחותו שהייתה נתונה לאיומים גורמים בשוק האפור נוכח הסתבכותו של בעלה. במכלול נסיבות העניין ברי שהיה מקום לגזור על הנאשם עונש בתחתית המתחם שקבעתי ובמקרה זה באתי לכלל מסקנה כי מן הראוי לחרוג ממתחם העונש ההולם לצרכי שיקום".

____________________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט מיכאל קרשן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות