דייר דמנטי נפל בבית האבות ונפטר; אלמנתו תובעת על רשלנות

האלמנה טוענת בתביעת פיצויים שהגישה לביהמ"ש השלום ברמלה כי בשל רשלנות המוסד התקצרה תוחלת חייו ב-7 שנים. בא כוחה, עו"ד דן זילברמן: "התנהלות המרכז הגריאטרי היא זו שהובילה לתוצאה הטרגית בו המנוח מצא את מותו בטרם עת"
רונן לוי |
נפילה קשיש פציעה זקן בית אבות נזיקין
אילוסטרציה evanto

לבית משפט השלום ברמלה הוגשה על ידי אלמנתו של המנוח, תביעת נזיקין נגד בית אבות באזור חדרה. בתביעה נטען בין היתר כי התנהלות רשלנית מצד בית האבות הובילה לפגיעתו הקשה של המנוח. בא כוח המשפחה, עו"ד דן זילברמן, טען בתביעה כי בשל רשלנות בית האבות מצא המנוח את מותו 7 שנים קודם לתוחלת החיים שהייתה צפויה לו.

על פי התביעה, המנוח שהה במרכז הגריאטרי ובאחד הערבים הסתובב בלובי המחלקה, שם ניגש לנסות וליישר תמונה שהייתה תלויה על אחד העמודים. באופן פתאומי, כך נטען, נראה מאבד את שיווי משקלו ונופל לאחור. כתוצאה מהנפילה, נגרמה למנוח פגיעה ראש קשה ושבר בירך רגלו הימינית. לאחר הנפילה, אחד האחים העובדים במקום עזר למנוח לקום. אולם המקרה לא דווח לאף גורם נוסף במחלקה ואפילו לא לבני המשפחה.

עו"ד זילברמן הוסיף וטען בתביעה כי בליל המקרה הבחינו האחים כי הקשיש סובל מכאבים ברגל ימין, אך גם עדיין לא דווחו על כך, גם בזמן ארוחת הבוקר הוא איבד את הכרתו ואנשי הצוות, סברו כי מדובר באירוע מוחי חולף. רק לאחר מכן הוזמנה ניידת מד"א, שאנשיה לא עודכנו באותו שלב באשר לנפילה שאירעה יום קודם לכן.

עו"ד דן זילברמן - מאגר עורכי דין
עו"ד דן זילברמן

המנוח הובהל לבית החולים הלל יפה שבחדרה, ורק אז נמסרו הפרטים לאשתו. בבית החולים, הוא עבר כמה ניתוחים לשחזור השבר ברגלו הימנית, ועבר בדיקות בשל החשד לדימום בראשו. לאחר שמצבו הדרדר, הוא הועבר לבית החולים בילינסון להמשך טיפול – ומשם למוסד סיעודי. לאחר שחלה הרעה נוספת במצבו הוא הועבר לבית החולים מאיר שם לבסוף נפטר בחלוף מספר ימים, ושלושה חודשים במצטבר לאחר אותה נפילה.

בתביעה מציין עו"ד זילברמן, כי נסיבות נפילת המנוח ידועות לאלמנתו מסרטון מצלמת האבטחה וכי אף גורם מבית האבות לא מצא לנכון לעדכן אותה על אירוע הנפילה, אלא רק לאחר שהמנוח פונה למרכז רפואי הלל יפה.

על פי התביעה, האלמנה יודעת כי בעלה נכנס לבית האבות כשהוא מתפקד ומתקשר עם הסביבה ברמה סבירה לכל הדעות. "המנוח עזב את בית האבות שבר כלי, פגוע ראש וסובל משבר מרוסק בירך רגל ימין, וחמור מכל, ללא קבלת טיפול רפואי כל שהוא", כתב עו"ד זילברמן שהוסיף: "כי בית האבות, הפר כלפי המנוח שורה ארוכה של עוולות נזיקיות וכי רשלנות צוות בית האבות הוא זה שהוביל לתוצאה הטרגית בו המנוח מצא את מותו בטרם עת"

_________________________________________________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%93%d7%9f-%d7%96%d7%99%d7%9c%d7%91%d7%a8%d7%9e%d7%9f-%d7%95%d7%a9%d7%95%d7%aa-%d7%9e%d7%a9%d7%a8%d7%93-%d7%a2%d7%95%d7%a8%d7%9b%d7%99-%d7%93%d7%99%d7%9f

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות