השוטר הורשע בנהיגה בשכרות – ביהמ"ש הסתפק בשל"צ

120 שעות של"צ ו-9 חודשי פסילת רישיון זהו העונש הקל שהטיל ביהמ"ש השלום בחיפה על שוטר לשעבר שהורשע כי בזמן שירותו נהג תחת השפעת אלכוהול, התנגש במכונית, הפריע לשוטר אחר ונמלט מהמקום בריצה
רונן לוי |
עו"ד יוני ג'ורנו
שוטר, ארכיון.

שופט בית משפט השלום בחיפה, שלמה בנג'ו, גזר 120 שעות של"צ ו-9 חודשי פסילת רישיון נהיגה, על שוטר לשעבר שבזמן שירותו הואשם בהפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו ונהיגה תחת השפעת משקאות משכרים. בית המשפט גם הורה לו לשלם קנס בסך 2,000 שקלים. "נהג הנוטל את ההגה לידיו כשאלכוהול בעורקיו, הוא בבחינת 'מכונת מוות נעה'. שוטר העושה כן, עם מדים או ללא מדים, לא ראוי ליחס מקל אלא ההיפך מכך", נכתב בגזר הדין.

על פי כתב האישום, בתקופה הרלוונטית לכתב האישום שירת הנאשם כשוטר במשטרת ישראל וכאשר היה בחופשה, נהג בכביש החוף ברכב והסיע שלושה מחבריו, כשהוא תחת השפעת משקאות משכרים. באותה עת הוא התנגש ברכב מסוג רנו, וכתוצאה מכך נגרם נזק לשני כלי הרכב. שוטרים שהגיעו לזירה ביצעו בדיקת שכרות ראשונית לנאשם, ומשנתקבלה אינדיקציה לכך שהנאשם תחת השפעת משקאות משכרים, הורו לו השוטרים להיכנס לניידת המשטרה, לצורך ביצוע בדיקת שכרות באמצעות מכשיר ה"ינשוף". הנאשם שהיה אז עדיין שוטר, סירב להיכנס לניידת המשטרה, חטף מידי השוטר את רישיון הרכב שמסר לו קודם לכן, ונמלט בריצה מהמקום.

התביעה ציינה כי מעשי הנאשם פוגעים באמון הציבור במשטרה כאשר העבירה בוצעה על ידי שוטר. עוד הוסיפה כי לנאשם היו מספר "תחנות יציאה", בהן יכול היה לחדול ממעשיו, אך הוא בחר להסלים את התנהגותו לאורך האירוע.

לטענת התביעה, התנהגותו של הנאשם לשוטרים מעידה על עזות מצח של הנאשם המחייבת ענישה ממשית ומוחשית וציינה כי העובדה שהנאשם ביצע את העבירות המיוחסות לו במסגרת אזרחית, אינה מהווה נסיבה לקולא, שכן, שוטר משמש כשוטר תמיד, גם כאשר הוא פושט את מדיו, עליו לשמור על ערכים של שמירת החוק וכיבוד אנשי אכיפת החוק.

הנאשם הביע חרטה על המקרה. אשר לאירוע, הוא טען כי הרגיש באותו מקרה כשוטר שיודע כיצד יש לפעול, לא ברח, אלא ישב ברכב וחיכה שהשוטרים יפנו אליו. הואיל והוא שומר שבת היה לחוץ לסיים את כל האירוע. עוד הוסיף, כי בתור שוטר הוא ידע שניתן לעכבו ל-20 דקות ולאחר שחלף הזמן, עזב את המקום. רישיונו היה אצל השוטרים והוא לא ניסה לקחתו.

למרות שהשופט בנג'ו החליט להקל על הנאשם ולהסתפק בעונש של 120 שעות של"צ, הוא לא קיבל את בקשת הסניגור לבטל את הרשעת הנאשם. "הנאשם", כתב בגזר הדין, "שימש כשוטר בעת ביצוע העבירה, נהג תחת השפעת משקאות משכרים והפריע לשוטר במילוי תפקידו. נסיבות ביצוע העבירות הן חמורות ואין להקל בהן ראש. מדובר בנאשם שהיה שוטר אותה עת, אשר מודע היטב לחומרה הנוגעת לנהיגה תחת השפעת אלכוהול, ולמרות זאת, לא נרתע מלעשות כן, ואף היה מעורב בתאונת דרכים. לא זו אף זו, הוא עזב את מקום התאונה כדי להימנע מבדיקת שכרות, תוך שהוא נוטל את רישיון הרכב מהשוטר. חסד עשתה איתו התביעה כאשר לא הואשם בנהיגה בשכרות עקב סירוב לבדיקה הנובע מעזיבת המקום".

עוד נכתב: "בנסיבות אלה, הרשעתו בפלילים מוצדקת ומתחייבת, ועולה בקנה אחד עם שיקולי הענישה. אין צורך להכביר מילים אודות הנהיגה בשכרות או תחת השפעת אלכוהול והסכנה הצפונה בכך. כבר נפסק לא אחת כי נהג הנוטל את ההגה לידיו כשאלכוהול בעורקיו, הוא בבחינת 'מכונת מוות נעה'. שוטר העושה כן, עם מדים או ללא מדים, לא ראוי ליחס מקל אלא ההיפך מכך".

__________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט שלמה בנג'ו

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות