בעל מפעל בשר לאחראית הפיקוח: "אם לא היית אישה הייתי מפרק אותך"

ביהמ"ש השלום בקריית גת גזר מאסר על תנאי על בעל המפעל לאחר שהורשע באיומים על הווטרינרית שערכה ביקורת במקום והוא יפצה אותה ב-3,000 שקלים. בקשתו לבטל את הרשעתו כדי שלא לפגוע בפרנסתו – נדחתה
דנה לווינסקי |
היכה עובד ניקיון: אילוסטרציה של אגרוף
אילוסטרציה

שופטת בית משפט השלום בקריית גת, טל לחיאני שהם, גזרה 3 חודשי מאסר על תנאי, לבעל מפעל למוצרי בשר, שהורשע באיומים על אחראית הפיקוח במחלקה הווטרינרית במועצה האזורית שכתבה דו"ח על המפעל שלו. השופטת גם הורתה לנאשם לשלם לווטרינרית פיצוי בסך 3,000 שקלים.

מכתב האישום שהוגש נגד הנאשם עלה כי ווטרינרית במחלקה הווטרינרית של המועצה האזורית באר טוביה ואחראית על הפיקוח במפעל הבשר שנמצא בבעלות הנאשם, שלחה דו"ח ביקורת תקופתית למפעל. כעבור זמן קצר, הגיע הנאשם למשרדי המחלקה הווטרינרית והחל לאיים על המתלוננת בכך שבעודה יושבת בסמוך לשולחן, נעמד מעליה, אגרף את כפות ידיו וצעק לעברה: "מה את מרשה עצמך לשלוח דוחות כאלו, מה את רוצה להפיל אותי, לא חשובה לך המשפחה שלך את לא יודעת מי אני ואת לא יודעת עם מי את מתעסקת… אם לא היית אישה הייתי מפרק אותך". שני וטרינרים שהיו בחדר ניסו להרגיע את הנאשם ולהוציאו מהחדר.

הסנגור ביקש מבית המשפט לבטל את הרשעתו של הנאשם, מאחר והוא ספק של משרד הביטחון והרשעה יכולה לפגוע בו ולבטל את החוזה עימם.

השופטת קבעה בגזר הדין, כי מידת הפגיעה בערך המוגן היא ברף הבינוני, וזאת מאחר ומחד גיסא מדובר באירוע יחיד, אך מאידך גיסא, כזה שבו הנאשם הגיע למקום עבודתה של המתלוננת אך לצורך ביצוע עבירת האיומים, ושבוצע כאמור כלפי נושאת משרה אשר האיומים הופנו כלפיה נוכח תפקידה, בעת עבודתה, ובנוכחות אחרים.

השופטת לחיאני שהם לא ביטלה את ההרשעה לאחר ששוכנעה כי "אין אינדיקציה לפגיעה ממשית וקונקרטית בעתידו התעסוקתי של הנאשם וכן בעבר כבר בית המשפט ביטל הרשעה שלו". לדבריה, "הנאשם כבר קיבל הזדמנות נוספת מטעם בית המשפט בכך שבית המשפט נמנע מהרשעתו בגין ביצוע עבירה דומה בשנת 2015. מכך ניתן להסיק כי רחמי בית המשפט והתחשבותו בנסיבותיו האישיות לא הובילו לכך שהנאשם חזר לדרך הישר – אלא יתכן שאף יצרו אצלו את הרושם כי יוכל להסתמך על רחמי בית המשפט בשנית ולהמשיך בדרך של איום על עובדי ציבור".

השופטת הוסיפה: "ברי כי אין זה המסר שבית המשפט מעוניין להעביר לנאשם זה, וכלל לנאשמים אחרים הבאים לבצע עבירות דומות. מה גם שדפוס התנהגות שכזה מציב בסימן שאלה ממשי את התרשמות שירות המבחן כי מדובר באירוע חריג באורחות חייו, שמדובר באדם נעדר נורמות התנהגות אלימות שההליך הפלילי הרתיע אותו".

___________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת טל לחיאני שהם

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות