נדחה ערעורו של הנהג שפגע למוות במשפחת עטר

שופטי העליון הותירו על כנו את העונש של 10 שנות מאסר שהוטל על לורן אנקרי שהורשע בהמתה בקלות דעת של 8 נוסעים באחת מתאונות הדרכים הקשות בעשור האחרון: "מידת העונש צריכה לשקף את חומרת התוצאה הקשה – אובדן משפחה שלמה"
גילי סיוון-כהן |
לורן אנקורי, הנהג שדרס למוות את בני משפחת עטר. צילום: פלאש 90

הרכב שופטי בית המשפט העליון, הותירו על כנו עונש של 10 שנות מאסר בפועל, שהוטל על לורן אנקרי, אשר הורשע בהמתה בקלות דעת של 8 בני משפחת עטר ז"ל באחת מתאונות הדרכים הקשות שארעו במדינה בעשור האחרון.

השופטים ציינו בגזר הדין כי: "מידת העונש צריכה לשקף את חומרת התוצאה הקשה -אובדן משפחה שלמה, את מותה האכזרי ואת עוצמת הפגיעה בבני המשפחה הנותרים – וכי כל תוצאה אחרת יהא בה משום פגיעה בערך חיי אדם".

הנאשם הודה והורשע בביצוע 8 עבירות הריגה בקלות דעת. בית המשפט המחוזי בבאר שבע, השית עליו עונש של 10 שנות מאסר בפועל, פיצוי למשפחת עטר בסך של 150 אלף שקלים ופסילת רישיון הנהיגה שלו ל-22 שנים.

הנאשם הגיש ערעור על העונש והרכב השופטים, דחה את הערעור של הנאשם על כל רכיבי העונש. השופטים, אישרו את עמדת המדינה, לפיה יש לקבוע לצורך העונש כי מדובר ב-8 מעשים.

"בבסיס הדברים עומד עקרון ההלימה, המחייב מתן משקל הולם לכך שבתאונה הקטלנית קיפחו את חייהם שמונה בני משפחה, ובאחת – נמחתה המשפחה כולה באופן טרגי שהדעת מתקשה לסבול", כתבו השופטים שדחו את טענתו של הנאשם כי מעשיו נושקים לעבירה של גרם מוות ברשלנות.

עוד צוין, כי הטענה כי מדובר בגרימת מוות ברשלנות "אינה עולה בקנה אחד עם עובדות כתב האישום המתוקן, שבהן הודה, ולפיהן נהג בפזיזות בכך שנטל סיכון בלתי סביר לגרימת התוצאה הקטלנית ויצא לעקיפה ביודעו שהדרך אינה פנויה במרחק מספיק להשלמתה בבטחה".

"מכאן", הוסיפו השופטים, "שקיומו של יסוד נפשי של קלות דעת אינו נתון במחלוקת. גם תנאי הדרך במקטע הכביש הרלוונטי והעובדה כי לא היתה כל הפרעה לראות, אינם תומכים בטענת קרבת המעשה לרשלנות".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות