משמורת של ילד בן 13 הועברה לאביו – תשלום המזונות בוטל

בית המשפט נתן תוקף של פסק דין להסכמות בין בני זוג לשעבר ולפיהן המשמורת על הילד תועבר לאביו, תוך התחייבות ההוראים לפעול למען הטבת מצבו. באת כוחו של האב, עו"ד דפנה פלר: "יש לנטרל את הכעסים לטובת הילד"
דנה לווינסקי |

בית משפט לענייני משפחה, קבע בפסק דין לפיו, משמורת של ילד כבן 13, תועבר לאביו, וכן קבע ביטול מזונות באופן הדדי.

בית המשפט קיבל בכך את תביעת המשמורת של האב שיוצג על ידי עו"ד דפנה פלר ועו"ד יולי רוזנברג, ובפרט לאחר קבלת התסקיר בעניין הילד.

המדובר בילד שהוצא מרשות אימו לפני כשנה, והועבר לאביו בצו הגנה, ומאז התנהלו מספר הליכים וביניהם הליך משמורת.

לאחר קבלת התסקיר בעניינו של הקטין, נקבע מועד לדיון, בו ציינה עו"ד דפנה פלר כי הכי נכון לשני הצדדים להידבר, ולהסתכל על הילד ועל טובתו בלבד, ולנוכח התסקיר שגורס שטובתו של הילד עם האב, יש להעבירו למשמורת שלו.

עו"ד דפנה פלר

"אני סבורה שהדבר הבסיסי שצריך להיות להורה", אמרה עו"ד פלר, "בין אם הוא ההורה המשמורן ובין אם לאו, זו היכולת לנטרל את הכעסים ולהיות בשיתוף פעולה עם ההורה האחר, כמו גם היכולת לקיים דיאלוג בסיסי דבר שכרגע אין. האם בצורה בכעסיה, לא מוכנה לשבה ולהידבר עם האב, מה עוד ניתן לעשות ואיך אפשר לשבת ולהביא את הצדדים להבנות כלשהן כשהאם אומרת לעו״ס שהיא לא מסוגלת ואין לה כוחות לשבת עם האב".

עו"ד פלר דפנה הציעה ששני הצדדים יחויבו להתחיל טיפול לילד, וכן יחויבו להירתם לטיפול עבורם.

מנגד בא כוחה של האם, הציע גם הוא ללכת עם הילד לטיפול, אך טען כי כל רצונו של האב הוא להעביר את המשמורת אליו כמו גם את דמי המזונות.

עו"ד דפנה פלר טענה כי טובתו של הילד היא בראש המעלה, וכסף הוא לחלוטין אינו הכל בחיים. "ככל וסוגיית דמי המזונות היא זו אשר תביא להמשך ההליכים המתישים שרק יחמירו את מצבו של הקטין הצדדים מוותרים באופן הדדי על דמי המזונות", הוסיפה, "כי הצדדים יישאו מחצה במחצה בהוצאותיו של הקטין".

מתוך כוונה אמיתית והסתכלות על טובת הקטין בלבד, ובסיוע בית המשפט הגיעו הצדדים להסכמות ולהסדר כי הילד יישאר במשמורת אביו, תשלום המזונות יבוטל, למעט נשיאה שווה בשווה בהוצאותיו הרפואיות החריגות והחינוכיות של הקטין, תוך התחייבותם של שני ההורים לפעול למען הטבת מצבו של הילד. בית המשפט נתן תוקף של פסק דין להסכמות.

לאתר דפנה פלר – עורכת דין ומגשרת


 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות