המשטרה חושדת: הטמינו פסולת והלבינו הון במיליוני שקלים

שבעה תושבי חדרה והסביבה, נעצרו בחשד שלאורך תקופה ארוכה העבירו במשאיות פסולת ממרכז הארץ אל מטמנות לא חוקיות סמוך לאולגה
ציון חן |
מתקן טיפול בפסולת (חוקי) מוצקה בחיריה. צילום: חן ליאופולד, פלאש 90

בתום חקירה סמויה של מספר חודשים נעצרו הבוקר ארבעה תושבי חדרה בשנות ה– 40 לחייהם ושלושה תושבי ואדי ערה, נהגי משאיות ומפעילי ציוד כבד, בשנות ה– 20, בחשד לביצוע עבירות הלבנת הון בהיקף של מיליוני שקלים, גניבה בנסיבות מחמירות ופגיעה בתשתיות מדינה, תוך הפעלת מטמנות לא חוקיות סמוך לחדרה.

מעיקרי החקירה עולה כי החבורה ביצעה גניבות בהיקף של מילוני שקלים, כאשר העבירו לאורך תקופה ארוכה באמצעות משאיות, שופלים ובאגרים שברשותם, פסולת ממרכז הארץ אל תחנת מעבר פירטית בחדרה ומשם אל מטמנות לא חוקיות סמוך לאולגה.

במשטרה טוענים כי "עצם הפעילות העבריינית שלהם גרמה לפגיעה בתשתיות מדינה תוך פגיעה חמורה בתשתיות המדינה". זאת בדגש על חפירה סמוך ליסודות עמודי חשמל, באופן המסכן את בטחון הציבור והתשתיות הלאומיות, לצד זיהום הקרקע ועוד.

עם סיומה של החקירה הסמויה, עצרה המשטרה 7 חשודים ופשטה על בתיהם ועל משרדיהם לשם תפיסת מסמכים והתקני אחסון העשויים להיות רלוונטיים לחקירה. במהלך החיפושים, תפיסה של שלוש משאיות, שני נגררים, ג'יפ, שופל ובאגר ע"י המשטרה הירוקה, אותם תבקש המדינה לחלט במידה ויורשעו.

לדברי המשטרה, החקירה בראשיתה וצפויים מעצרים נוספים. העצורים יובאו בהמשך היום לדיון בבימ"ש השלום חיפה , בבקשה להאריך את מעצרם.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות