אחרי עשור בכלא: העליון זיכה אדם שהורשע ברצח

אלישע חייבטוב הודה ברצח הקופאי שי אדרי במועדון סנוקר בשדרות בשנת 2002 • בערעורו כעת לעליון טען כי הודאתו נגבתה תחת לחץ פסול ששלל את זכויותיו, וכי הופעלו עליו מניפולציות רגשיות • העליון כאמור קיבל את עתירתו והוא ישוחרר מהכלא לאלתר
הורשע על סמך הודאתו בפני מדובב. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

בוקר דרמטי באולם בית המשפט העליון. בהכרעת הדין האחרונה שלו לפני שפורש, החליט השופט אורי שהם לזכות את אלישע חייבטוב, שבית המשפט המחוזי הרשיע ברצח.

המקרה אירע בשנת 2002, ששני רעולי פנים נכנסו למועדון הסנוקר 'גרין ספורט' בשדרות כדי לבצע שוד. השוד הסתבך כאשר שי אדרי, הקופאי במועדון, ניסה לתפוס את ידו של השודד שאחז באקדח, נפגע מכדור בודד שנורה ומת. חמש שנים המשטרה לא הצליחה לפענח את הרצח, עד שעצרה את חייבטוב ואדם נוסף.

השופט אורי שהם. צילום: אתר בתי המשפט
פסק הדין האחרון. השופט אורי שהם. צילום: אתר בתי המשפט

באותו זמן חייבטוב ריצה עונש מאסר בגין הצתת ביתו ואיומים על בת זוגתו, והמשטרה העבירה אותו מכלא דקל למתקן מעצר שם שהה יותר מחודש עד שהודה ברצח. חייבטוב הוחזק בבידוד מוחלט במשך 11 ימים ללא קשר עם אף אדם – ללא שיחה עם עו"ד, ללא גישה לטלפון ומבלי להודיע למשפחתו על המעצר.
במהלך שהותו בתא המעצר הוכנס לתאו מדובב שהוצג לו כראש משפחת פשע, ואף השתמש בהרואין בתוך תא המעצר. במהלך השהות עימו קשר עצמו חייבטוב לרצח בהודאה בפני המדובב, וההרשעה הסתמכה בעיקר על עדות זו. יש לציין כי מלבד עדות זו, חייבטוב הכחיש באופן עקבי כל מעורבות באירוע במהלך החקירות ובמשפט. בערעור נטען כי זכויותיו של חייבטוב נשללו, וכי הופעלו עליו מניפולציות רגשיות ופסיכולוגיות עצומות שהובילו אותו למסור הודאת שווא.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות