בית המשפט לתביעות קטנות ברמלה פסק כי חברת 'פוקס' תשלם ללקוחה פיצוי על כך ששלחה לה מידע פרסומי במייל.
הלקוחה אמנם נרשמה לקבלת מידע פרסומי, אך מאוחר יותר ביקשה להסיר את עצמה מרשימת הדיוור. התובעת שלחה מיילים לחברה בבקשה שתפסיק לקבל את המידע הפרסומי, ומשזה לא עזר שלחה גם דואר רשום, שנענה רק חודש וחצי לאחר מכן.
לטענת החברה חלף זמן עד שהמכתבים מהלקוחה נותבו לידי הגורם הרלוונטי, וכי הלקוחה יכלה להסיר עצמה בקלות מהרשימה, לו הייתה פועלת בהתאם להנחיות שנמסרו לה.
סעיף החוק הרלוונטי הוא 30א לחוק התקשורת, הקובע כי אין מקום לתופעה שבה עסקים שבים ומטרידים את לקוחותיהם מבלי לקבל על כך רשות או לאחר שהביעו רצונם המפורש שלא לקבל עוד הודעות פרסומת.
בית המשפט הביא את פסיקת העליון חזני נ' שמעון הנגבי, בה נקבעו השיקולים בשאלה מהו הפיצוי הראוי במקרה של הפרת הוראות חוק שעיקרם אכיפה והרתעה. על ביהמ"ש לשקול את נסיבות ההפרה, מספר ההפרות ויעילות ההרתעה.
בעניינינו שקל בית המשפט את העבודה שהתובעת לא הסירה עצמה באמצעות כפתור 'הסר', ואף לא יצרה קשר טלפוני עם החברה במוקד השירות. יחד עם זאת קבע בית המשפט כי משלוח דואר רשום היה אמור להביא לתוצאה הראויה באופן מהיר ויעיל לא פחות, ובכל זאת ממועד קבלת הדואר הראשון ועד להפסקת המשלוח חלפו למעלה מחודשיים בהם קיבלה התובעת כ-20 הודעות נוספות למייל ולנייד. לאור כל זאת פסקה השופטת כי 'פוקס' תשלם לתובעת סך כולל של 9,300 ש"ח.