עדאלה ליועמ״ש: בטל ההנחיה האוסרת קיום מפגשים של תלמידים עם ארגוני זכויות אדם

המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל פנה לד"ר אביחי מנדלבליט בדרישה לבטל את ההנחיה של שר החינוך האוסרת את קיום המפגשים: "ההוראה ניתנה בהיעדר סמכות ופוגעת באופן לא חוקי בחופש הביטוי"
דנה לווינסקי |
היועמ"ש, ד"ר אביחי מנדלבליט. צילום: פלאש 90
היועמ"ש, ד"ר אביחי מנדלבליט. פלאש 90

עדאלה, המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל, פנה היום (יום ב') אל היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט בעקבות ההנחיה של שר החינוך יואב גלנט למנוע מפגשים עם ארגוני זכויות אדם בבתי הספר. לטענת המרכז המשפטי הוראתו של השר גלנט ניתנה בהיעדר סמכות ופגעת באופן לא חוקי בחופש הביטוי.

במכתב שהועבר באמצעות עו״ד סאוסן זהר ממרכז עדאלה, נטען כי ההנחיה שבאה בעקבות הזמנת מנכ״ל ארגון בצלם להרצות בפני תלמידי תיכון הריאלי בחיפה, ניתנה בהיעדר סמכות. "זאת שכן", נכתב, "אין בהגדרת מטרות החינוך הממלכתי כל התייחסות לעילות שבגינן ביקש השר גלנט למנוע כניסת נציגי ארגוני זכויות אדם לבתי הספר".

כמו כן, טען מרכז עדאלה כי ההנחייה מנוגדת הן לפסיקה של בית המשפט העליון בנושאי חופש הביטוי והן להוראות חוזר מנכ״ל בדבר שיח חינוכי בבתי הספר על נושאים השנויים במחלוקת. מרכז עדאלה דרש לאור טענות אלה כי הנחיית השר תבוטל לאלתר.

עוד הדגיש מרכז עדאלה במכתב, כי הנחיית השר יכולה להיות מכוונת באופן ספציפי נגד חופש הביטוי בבתי הספר הערביים: ״יצוין כי החלטת השר חלה על ארגונים המותחים ביקורת על המשך הכיבוש ומתעדים את הפרקטיקות שלו והיא גם חלה על ארגוני החברה האזרחית הערבים הפועלים ביישובים ובמוסדות החינוך הערבים ואשר מתנגדים להגדרת המדינה כ-'יהודית ציונית דמוקרטית' כהגדרה מפלה ומדירה".

"לכן", נכתב עוד, "מדובר בהחלטה גורפת הפוגעת בחופש הביטוי לכל מי שעמדתו נוגדת למדיניות הממשלה או לקונצנזוס היהודי-ציוני והיא גם פוגעת באינטרס הלגיטימי של התלמידים להיחשף לעמדות אלו".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות