בהוראת ביהמ"ש: בוטלו הקצאות של עיריית בני ברק לעמותות המקורבות לבכירים במועצה

שופטת המחוזי בת"א קבעה כי בהליך הקצאת קרקעות ומבנים לעמותות הפועלות בעיריית בני ברק נפלו פגמים וכי החלטות בעניין נקבעו "תוך ניגוד עניינים אישי וישיר והעדפת עמותות המנוהלות בידי מקורבים"
מעיין לביא |
התאמות נגישות
עיריית בני ברק, צילום: פלאש 90

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, מיכל אגמון גונן, קבעה היום כי בהליך הקצאת קרקעות ומבנים לעמותת בעיריית בני ברק נפלו פגמים רבים. בפסק דינה ביטלה השופטת הקצאות לכמה עמותות שהתקבלו "תוך ניגוד עניינים אישי וישיר והעדפת עמותות המנוהלות בידי קרובים ומקורבים לבכירים בעירייה בשעתו".

העותרת, עמותת "מיד ליד", הפועלת בעיר בני ברק, עתרה נגד החלטת העירייה וועדת הקצאות להקצות שטחים ומבנים לגופים שונים בעיר, ולדחות את בקשתה שלה להקצאה. בפסק הדין נקבע, כי הקצאת השטחים נעשתה שלא כדין, תוך הפעלת שיקול דעת מינהלי פסול, בדרך של חלוקת מקרקעי ציבור ממניעים זרים ושיקולים זרים תוך הימצאות בניגוד עניינים אישי וישיר.

השופטת אגמון גונן קבעה, כי הרב אליהו דדון, שכיהן בעבר כסגן ראש עיריית בני ברק, היה מעורב בהחלטות על הקצאת נכסי העירייה לעמותות בראשות אחיו, גיסו ואחייניו (עמותת "שערי ציון" הקשורה לאחיו של הרב דדון; עמותת "תורת ניסים ורחל", בה חבר מר אורן לוזון, אחיינו של הרב דדון; עמותת "ישמח ישראל", בה חבר מר יגאל גואטה, גיסו של הרב דדון; עמותת "בית יוסף וחנה", בה חבר מר אבישי תורג'מן, הנשוי לאחיינית הרב דדון; עמותת "זיו יעקב ורחל", בה חבר מר מיכאל כהן, גם הוא מאחייניו של הרב דדון וכן עמותת "שבות יעקב וגבריאל", בראשה עמד הרב דדון עצמו עד מספר חודשים לפני שבוצעה ההקצאה, אז התפטר מתפקידו).

עוד נקבע בפסק הדין, כי הרב אריה אדלר, גזבר עיריית בני ברק, היה מעורב גם הוא בהקצאה לעמותת "יד לאחים" בראשה עומד גיסו, יוסף גנץ, וכי ראש העירייה בשעתו, הרב חנוך זייברט, היה מעורב בהקצאה לעמותת "טובו מיזם", בראשה עמד מקורבו, הרב שלמה קופולוביץ'.

לצד זאת עמדה השופטת אגמון גונן על כך שערב הליך ההקצאה לא פורסמה פרוגרמה ובה ייעודי שטחים, כמתחייב מנהלי משרד הפנים; החלטות מועצת העירייה על ההקצאות התקבלו מבלי שהיו לפניהם הפרוטוקולים של ועדת ההקצאות, ולכן לא הופעל שיקול דעת כנדרש. זאת, על אף שמספר חברי מועצה (בראשם הרב מלאכי ולצדו הרב מנחם רוחמקין), עמדו על כך שההצבעה אינה חוקית, ואף ביקשו את חוות דעת היועץ המשפטי לעירייה, שלא הגיב לדברים.

לאור הפגמים בהליך, קבעה השופטת אגמון גונן, כי ניתן להסיק שההקצאות לאותן עמותות נשענו על שיקולים פסולים. לאור הפגמים החמורים שנפלו, הורתה השופטת על ביטול ההקצאות לשבע העמותות, שהיו משיבות בעתירה, והורתה לעיריית בני ברק לבחון מחדש את עניינה של העותרת, עמותת "מיד ליעד". השופטת קבעה כי בעתיד על עיריית בני ברק "להקפיד בדווקנות על הוראות החוק, הנהלים והוגנות ההליך המנהלי, הן בשל החשיבות בהליך ההוגן ותקינות הקצאת משאבי ציבור, כשלעצמם, הן בשל אמון הציבור ומראית פני הצדק."

עוד הורתה להעביר את פסק דינה למבקר העירייה, לאגף הביקורת על רשויות מקומיות במשרד הפנים ולמבקר העירייה.

_______________________________________________

https://obiter.co.il/judge/%d7%90%d7%92%d7%9e%d7%95%d7%9f-%d7%92%d7%95%d7%a0%d7%9f-%d7%9e%d7%99%d7%9b%d7%9c

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות