המרצפות בדירה זזו – חברת הבנייה תישא באחריות

שופטת בית משפט השלום בחיפה נתנה תוקף של פסק דין להסדר אליו הגיעו בני זוג מול חברת הבנייה ממנה רכשו דירה, לאחר שהמרצפות בה זזו ממקומן והיוו נזק וסכנה לבני הבית
רונן לוי |
חיפה. צילום: פלאש 90

שופטת בית משפט השלום בחיפה, תמי לוי יטח, נתנה תוקף של פסק דין להסדר אליו הגיעו בני זוג שתבעו חברת בניה לאחר שמספר מרצפות זזו ממקומן בדירה שרכשו. על פי ההסדר אליו הגיעה באת כוחן, עו"ד הלן דורפמן, החברה תבצע הרכבה חוזרת, של כל המרצפות שהתנתקו ממקומן וכן במקומות שבהם התרוממו מרצפות ועדיין לא התנתקו, יבוצע תיקון מקומי. כמו כן בית המשפט הורה לנתבעים לשלם עשרת אלפים שקלים הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד.

עו"ד הלן דורפמן

על פי התביעה שהוגשה, בדירת בני הזוג אשר הם מתגוררים שם עם ילדיהם, מספר מרצפות התרוממו והתנתקו לחלוטין מהרצפה וכתוצאה מכך נוצרה מדרגה. לטענת עו"ד הלן דורפמן הילדים גם נפצעו מכך וכראייה לכך הציגה בבית המשפט תמונות המתעדות זאת.

"הילדים הולכים בבית, זו כבר פעם שנייה שהילדה נפצעה. הם נחתכים מהפינות ונחבלים", טענה עו"ד דורפמן בבית המשפט. "הבעיה שכל כמה זמן מתרוממת עוד מרצפת ועוד מרצפת, והדבר השני הוא שאנחנו לא יודעים אם ניתן להדביק שוב את המרצפות הללו. הרי כשמפרקים מרצפת, נשארים חומרים והיא לא יוצאת חלקה לגמרי".

עו"ד דורפמן הוסיפה עוד בדיון: "גם אם נסכים למתווה, זה וודאי צריך להיעשות תחת פיקוח. העבודה נעשתה בצורה לקויה שבצדק, אומרים התובעים, שהם לא סומכים. אני רוצה שיגיע מפקח שיגיד 'הנה המרצפת הזו עומדת להתרומם', יש מומחים שזה תפקידם".

מנגד טען מנכ"ל החברה שהוא לא יודע למה זה קרה וכי בבניין הזה יש למעלה מ-20 דירות ואף אחד לא התלונן. "נשתדל לרצף את זה מחרתיים", אמר. "אני אנסה להביא את אחד הפועלים שלנו מחרתיים או אפילו מחר. אני רוצה להדגיש, בתמונה שקיבלתי למחרת יום האירוע, ראיתי שלא התפרקו סתם המרצפות, הן התפרקו כתוצאה כנראה משינוי טמפרטורות קיצוני, אני לא אומר שזה צריך לקרות אבל ראיתי את התופעה הזו עשרות פעמים וזו בעיה נקודתית".

בסופו של דבר הגיעה עו"ד דורפמן, להסכם עם חברת הבנייה, ולפיו תוך חמישה ימים, נציג מטעם החברה יגיע לביקור בדירת התובעים בסמוך לאחר הדיון וזאת לשם בדיקת מרצפות בדירה והיערכות לביצוע עבודות התיקונים. והוסכם על הצדדים כי התיקונים הנדרשים יבוצעו כאמור תוך חמישה ימים ולמשך שלושה ימי עבודה רצופים.

עוד הוסכם כי התיקונים שיבוצעו הינם: הרכבה חוזרת, של כל המרצפות שהתנתקו ממקומן וכן במקומות שבהם התרוממו מרצפות ועדיין לא התנתקו, יבוצע תיקון מקומי. כמו כן, במקומות שבהם התנתקה המרצפת ולא ניתן להרכיבה מחדש תבוצע החלפה של אותה מרצפת. בנוסף, הוסכם כי שלושה פאנלים שהתפרקו ממקומם יורכבו בשנית והחברה תספק אחריות לביצוע התיקונים לתקופה של עד 3 שנים מהיום.

____________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת תמי לוי יטח

____________________________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%94%d7%9c%d7%9f-%d7%93%d7%95%d7%a8%d7%a4%d7%9e%d7%9f

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות