יחידת רשם העמותות תבדוק עמותות לניצולי שואה

על רקע תופעה מטרידה שבמסגרתה כספים המיועדים לרווחת הניצולים לא מגיעים לייעדם, החליטו במשרד המשפטים לצאת במבצע רוחבי לבדיקת העמותות במטרה להבטיח כי הן מגשימות את מטרתן
רונן לוי |
ארכיון, צילום: מתיאס זומר

בשל התופעה שלפיה עמותות שנועדו לרווחת ניצולי שואה לא מעבירות את הכספים לייעודן, דהיינו לניצולי השואה, יחידת רשם העמותות יצאה למבצע רוחבי לבדיקת עמותות לניצולי שואה, שישלב הליכי פיקוח ויבטיח כי הכספים שעוברים לעמותות אלה אכן מגשימים את מטרתם.

לצד הקשיים העולים ממשבר נגיף הקורונה, יחידת רשם העמותות ברשות התאגידים, יצאה במבצע רוחבי מיוחד לבדיקה וביקורת על עשרות עמותות האמונות על רווחת ניצולי שואה, בכל רחבי הארץ. מבצע זה הינו כחלק מתפיסת פיקוח רוחבית, שהחלה ברשם העמותות בשנה וחצי האחרונות, המתמקדת בתחום מסוים ומערבת גורמי אכיפה רלוונטיים.

על פי הודעת רשם העמותות, מדובר בפרויקט ייחודי מסוגו אשר נועד, בראש ובראשונה, להבטיח כי "כספי הציבור המועברים לעמותות ניצולי השואה, בין אם על ידי תמיכות ובין אם על ידי תרומות, מנוצלים בצורה ראויה ומגשימים את המטרה לשמם הם ניתנו".

"מבצע ייחודי זה", מוסיפים ברשם העמותות, "המשלב מגוון הליכי פיקוח לצד מגוון רחב של תחומי בדיקה ופעילות, כמו גם סיוע ועזרה לעמותות להתנהל נכונה במקרים המתאימים, יבוצע על ידי עובדי הרשות בשיתוף משרדי רואי חשבון חיצוניים, איתם התקשרה הרשות במכרז וכן באמצעות שיתופי פעולה עם הרשויות השונות האמונות על טיפול וסיוע לאוכלוסייה זו".

יחידת רשם העמותות מזמינה את כל מי שיש לו מידע מבוסס על ליקויים בהתנהלות עמותות לרווחת ניצולי שואה, לפנות באמצעות הדוא"ל: bikoret-hativa-a@justice.gov.il.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות