המשנה ליועמ"ש על הודעת חולדאי כי יפתח את מוסדות התרבות: "לא יכול לעשות דין לעצמו"

ראש עיריית ת"א, המתמודד לכנסת, הודיע כי בעוד 10 ימים יאפשר פתיחת התרבות לבעלי דרכון ירוק, אך ספג ביקורת מכיוון משרד המשפטים: "רשות מקומית, גדולה ונכבדה ככל שתהא, אינה רשאית לעשות דין לעצמה"
גילי סיוון-כהן |
רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ההחלטה של ראש עיריית תל אביב, והמועמד לכנסת רון חולדאי, לפתוח את מקומות התרבות בעיר בעוד עשרה ימים לבעלי דרכון ירוק שעדיין לא התקבלה בעין יפה אצל המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד רז נזרי, שהודיע כי רשות מקומית, גדולה ונכבדה ככל שתהא, אינה רשאית לעשות דין לעצמה.

כזכור, אתמול בבוקר (יום א') הודיע חולדאי לשר התרבות חילי טרופר, כי עוד עשרה ימים, הוא יפתח את מקומות התרבות בעיר בכפוף להצגת דרכון ירוק. השר טרופר, פנה למשרד המשפטים בשאלת סמכותם של ראשי רשויות מקומיות לגבש כללים לחזרת ענף התרבות לפעילות בתחומי הרשויות עליהן הם אמונים. ובמענה הבהיר עו"ד נזרי, כי הדרך המשפטית לפתוח לציבור את מוסדות התרבות היא באמצעות ביטול האיסור או אי הארכת תוקפו בידי הממשלה, והדגיש, כי כל עוד האיסור עומד בתוקפו, כי חולדאי אינו יכול לעשות דין לעצמו.

עו"ד נזרי הזכיר במכתבו כי המגבלות על הציבור בשל מגפת הקורונה, ובכלל זה המגבלות על פתיחה לציבור של מקומות, מוטלות מכוח חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה, אשר חוקקה הכנסת לפני מספר חודשים. חוק זה הסמיך את הממשלה להטיל את המגבלות (תוך מתן אפשרות להסמכת קבינט הקורונה במקרים מסוימים), וזאת בכפוף לפיקוח פרלמנטרי של הכנסת, כפי שהוסדר בחוק ולכן לשלטון המקומי אין כל סמכות בדין בהקשר זה.

במכתבו של עו"ד נזרי לשר טרופר הוא ציין, כי בימים אלו פועל משרד הבריאות בתיאום עם משרד התרבות ועם הייעוץ המשפטי לממשלה "לשם גיבוש מתווה של 'תו ירוק' שנועד, בין היתר, להחזיר את מוסדות התרבות לפעילות, כאשר המצב הבריאותי יאפשר זאת בהתאם להחלטות הממשלה והכנסת".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות