רמי לוי נגד ארגון מגדלי הדגים: "פועלים להשפיל ולבזות אותי"

רמי לוי דורש פיצוי של 6.5 שקלים וטוען כי נציגי הארגון יצאו במסע הכפשה נגדו, במסגרתו קראו לחרם צרכני על הרשת, תיארו אותו כ"בוגד בישראל" והשוו אותו לארדואן
רונן לוי |
אזור הדגים בסניף רמי לוי, ארכיון. צילום: נתי שוחט, פלאש 90

רמי לוי ממשיך בהגשת תביעות, לאחר שתבע את תאגיד מחזור מכלי המשקה במיליוני שקלים, בימים האחרונים הוא הגיש תביעה נוספת לבית המשפט המחוזי חיפה. הפעם, נגד ארגון מגדלי הדגים בישראל והמנכ"ל של הארגון, בסך 6.5 מילון שקלים, לאחר שלטענתו אדם הפועל לקידום ענייני ארגון מגדלי הדגים מוביל מסע הכפשה נגדו, דבר שפוגע בעסקיו במיוחד בתקופה זו, תקופת החגים.

על פי התביעה, מנכ"ל ארגון מגדלי הדגים, קורא לחרם ישראלי קולקטיבי נגד רשת רמי לוי, הוא מפרסם קריאה נרחבת לכלל הציבור להימנע מלהיכנס לחנויות הרשת ומנסה לפגוע בעסקים ובמוניטין הטוב שצברה הרשת משך עשרות שנים, מתוך כוונת זדון של ממש.

בתביעה מצוין, כי מסע ההכפשה צלח. ההכפשה זכתה לאלפי ״שיתופים״, של אלפי גולשי הרשת, הגיעה לעיניהם של מאות אלפי גולשים לפחות. עוד נטען, כי אלפי גולשים הביעו באופו אקטיבי רגשות של זעם, צער והשתתפות המופנים כנגד התובעים. מאות רבות של גולשים כתבו תגובות זועמות או תגובות של אכזבה מהתנהגותה של קשת רמי לוי, שכן על פי התביעה, הוטעו לחשוב שהתובעים ״מרמים את הציבור״ והודיעו כי ״לא יקנו אצל רמי לוי״, והכל באופן שתוצאתו אחת, פגיעה קשה בעסקי רמי לוי.

בתביעה מצוין כי לא בכדי נפתח מסע ההכפשה בתקופה משמעותית לעסקי התובעים, בדיוק לפני תקופת החגים המתאפיינת בפעילות קמעונאית ערה של רשת רמי לוי, מדובר בתזמון שמטרתו גרימת נזק ממשי ומשמעותי.

ההכפשה, כך לפי בעל הרשת, מתבססת כביכול על "בגידה" שלו בישראל. על פי התביעה, נציגי הארגון הפיצו כי המטרה של רמי לוי ושל רשת רמי לוי היא פגיעה בחקלאי ישראל : ״העיקר לדרוס ולרמוס את החקלאי הישראלי". עוד נכתב כי הם פועלים בצורה שהיא ״הונאת הציבור״ וכי הם ״עוכרי ישראל״. לכך, נטען, צורפה הקריאה: ״להימנע מקניה אצל עוכרי חקלאות ישראל״.

עוד צוין כי רמי לוי מעדיף:״להביא תוצרת באיכות ירודה.. מארדואן שמחרים תוצרת ישראלית״. רמי לוי, נטען בתביעה, הושווה בדרך מתוחכמת כמי שתומך בארדואן ועל כן הוא ״נותן לגיטימציה לתומכי חמאס, מצדיק משט לעזה והשפלת לוחמי שייטת״.

"לא בכדי בחר המפרסם להכפיש באופן זה", נכתב בתביעה, "שכן בציבוריות הישראלית הפטריוטית, בגידה בישראל ותמיכה באויביה היא עבירה שאין לה מחילה, ואשר תביא להוקעה ציבורית שאין חזרה ממנה. הטקסט המכפיש זכה לכ-1,600 'רגשות' של גולשי אינטרנט, כ-1,800 שיתופים אשר הפיצו את הטקסט למאות אלפי גולשים נוספים לפחות".

להערכת התובעים, ההכפשות הנטענות הגיעו למיליוני חשיפות. ."שכן", נכתב, "למשתמש פייסבוק ממוצע יש כ-150-250 'חברים' לפחות, וכל שיתוף מביא לתפוצה אקספוננציאלית של הפוסט, שכן לשיתופים אלה מבוצעים שיתופים נוספים".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות