אישום: פעל בשיטת ה"חוואלה" כדי לחמוק מדיווח

לביהמ"ש השלום בת"א הוגש כתב אישום נגד עודד דרעי ולפיו הוא שילם במזומן בישראל על נכסים בהולנד בהיקף של מאות אלפי יורו כדי לחמוק מדיווח לרשות לאיסור הלבנת הון. במסגרת הסדר טיעון ירצה הנאשם עבודות שירות וכן ישלם קנס בגובה 100 אלף שקל
רונן לוי |
מזוודה עם כסף דולרים מזומן שוחד חוואלה
מזוודה עם כסף, אילוסטרציה evanto

לבית משפט השלום בתל אביב, הוגש כתב אישום נגד עודד דרעי, בגין ביצוע עסקאות של "העמדת נכסים", שיטה המוכרת גם כ"חוואלה", בהיקף של מאות אלפי יורו.

על פי כתב האישום, בשנים 2017-2016, ביצע דרעי שלוש עסקאות בהן הוא קיבל ונתן כסף מזומן בישראל כנגד העמדת נכסים בהולנד בסך של 340 אלף יורו, וזאת במטרה להתחמק מחובת הדיווח לרשות לאיסור הלבנת הון. בנוסף ביצע דרעי עבירה נוספת של קשירת קשר ביחס להעמדת סך של 200 אלף יורו בהולנד כנגד מתן סכום זהה בישראל.

כתב האישום הוגש במסגרת הסדר טיעון, אשר הוגש אף הוא לבימ"ש. לפי ההסדר יודה דרעי בעובדות כתב האישום ויורשע בעבירות המפורטות – עבירות לפי חוק איסור להלבנת הון. כן הוסכם כי הצדדים יעתרו במשותף לעונש של שישה חודשי מאסר בפועל אשר ירוצו בדרך של עבודות שירות, קנס בסך 100 אלף שקלים וחילוט בגובה 50 אלף שקלים.

עסקת "העמדת נכסים", המכונה גם "חוואלה", הינה עסקה שמטרתה העברת כספים בין מדינות, תוך הימנעות משימוש בערוצים פיננסיים רשמיים, ומבלי שהכספים מועברים פיסית בין המדינות. בבסיס העמדת הנכסים עומד מנגנון של שימוש באנשי קשר, כאשר מצד אחד מועבר כסף בתוך מדינת המוצא לידי אדם שיש לו כספים במדינת היעד, ומן הצד השני אותו אדם מעמיד כספים במדינת היעד לטובת הגורם שהעביר לו את הכספים במדינת המוצא. העברת כספים מחוץ לישראל ואל ישראל בסכום של מעל 50 אלף שקל מחויבת על פי דין בדיווח לרשות לאיסור הלבנת הון. השימוש בהעמדת נכסים מאפשר להימנע מן הדיווח, בניגוד לדין.

כתב האישום הוגש במסגרת פרשת "דרך ארץ" אשר במסגרתה רשויות האכיפה פעלו על מנת להילחם בתופעת הלבנת ההון בדרך של העמדת נכסים. כתב האישום הראשון בפרשה הוגש לפני כחודש נגד נימה מהדיפור בגין ביצוע עבירות דומות בהיקף של מאות אלפי יורו, ולשלושה חשודים נוספים בפרשה נשלחו מכתבי שימוע.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות