היועמ"ש לשר אוחנה: "מניעת חיסונים מאסירים היא לא חוקית"

לפי מכתב שנשלח לשר לביטחון פנים, החלטתו שלא לאפשר את החיסונים למי שמצוי בקבוצת סיכון מנוגדת להנחיית משרד הבריאות והיא ניתנה בחוסר סמכות ואינה יכולה לעמוד: "על שב"ס לחסן את האסירים ללא דיחוי"
מעיין לביא |
השר לביטחון פנים אמיר אוחנה

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הודיע לשר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, כי הנחיית השר למנוע בשלב זה חיסוני קורונה לעצורים ואסירים במתקני שב"ס, הנמנים עם קבוצת הסיכון כהגדרתה ע"י משרד הבריאות "ניתנה בחוסר סמכות ונגועה באי-חוקיות בולטת".

כזכור השר אוחנה הנחה את השב"ס לא לחסן באופן מידי את כל אוכלוסיית הכלואים המוחזקים על ידי המדינה כנגד הנגיף קורונה כולל אוכלוסיית הכלואים המצויים בקבוצות הסיכון. בעקבות כך הוגשה עתירה נגדו ונגד משרד הבריאות ובלי קשר לעתירה, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד עמית מררי, שלחה לשר לביטחון פנים אמיר אוחנה מכתב לפיו הנחייתו שלא לחסן אסירים ניתנה בחוסר סמכות ולפיכך אינה יכולה לעמוד.

בסוף השבוע, גם היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, שלח מכתב אל אוחנה, בו הוא כאמור קובע כי הנחיית השר למנוע בשלב זה חיסוני קורונה לעצורים ואסירים במתקני שב"ס, הנמנים עם קבוצת הסיכון כהגדרתה ע"י משרד הבריאות, אשר אינה מקובלת על המשרד הממשלתי האמון על קביעת סדרי העדיפויות במתן החיסונים, ניתנה בחוסר סמכות ונגועה באי-חוקיות בולטת. היועמ"ש קבע כי "על שב"ס לחסן את אוכלוסיית האסירים ללא דיחוי, בהתאם לסדרי העדיפויות שנקבעו ע"י גורמי הבריאות המוסמכים".

כמו כן, הודיע היועמ"ש לשר אוחנה, כי באשר לעתירות לבג"ץ, העוסקות במדיניות חיסוני האסירים מפני נגיף הקורונה, הרי שלאור נסיבות העניין, עמדת השר תוצג במסגרת תשובת פרקליטות המדינה לעתירות, ולא בדרך של ייצוג נפרד.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות