19 חודשי מאסר בפועל על לכדורגלן לשעבר ליאור אסולין

אסולין הורשע בסחר בסמים דרך ערוץ הטלגראס וסיפק את הסחורה תחת מסווה של שליח "גט טקסי" שם הועסק. ביהמ"ש קבע כי כדורגלן העבר לא לקח אחריות על מעשיו ולא עבר שיקום: "את הכפפות שנזרקו לעברו לא הרים ופרק כל עול"
מעיין לביא |
ליאור אסולין בדרך למשפטו
כדורגלן העבר, אסולין, היום בביהמ"ש

שופט בית משפט השלום בתל אביב, שמאי בקר, גזר 19 חודשי מאסר בפועל ומאסר על תנאי למשך חצי שנה, על הכדורגלן לשעבר ליאור אסולין, שהודה בשלושים תיקים של סחר בסמים. השופט שמאי בקר גם הכריז על אסולין כסוחר סמים והורה על חילוט 2,790 שקלים שנתפסו אצלו וכן את הקטנוע עליו רכב.

על פי כתב האישום לפני כשלוש שנים, ביקש אסולין להצטרף "כסוחר סמים מאומת" ל"ערוץ הטלגראס שבישומון טלגרם". במועד האמור, לקח אסולין חלק ב"תהליך אימות" מול מנהלי הישומון, במסגרתו מסר את מספר הטלפון שלו, ואת הכינוי בו הוא התכוון לעשות שימוש "קטלייה קטלייה".

לאחר שאומת על ידי מפעילי האפליקציה, הוא פרסם את מרכולתו במסגרת הישומון, באמצעות כינוי זה, בין היתר, כך: "חברים יקרים, במיוחד בשבילכם הבאנו שני זנים ישירות מהספק תיקון עולם: אלסקה וארז", "קטליה רוצים לפנק אותכם בחומר הכי חזק בעיר 3:300 , 5:500 , 10:900".

מיום האימות ועד חודשיים לאחר מכן, יום מעצרו של אסולין, קיבל האחרון "עשרות פניות מעשרות אנשים שונים לרכישת הסם המסוכן אותו הציע". בהמשך – "הנאשם היה מקבל פנייה מ'לקוח' מסוים ומבקש לאמתו באמצעי זיהוי כגון תעודת זהות או רישיון נהיגה, לאחר מכן היה מתאם מול ה'לקוח' כמות, זן מועדף, מחיר, כתובת למסירה ושעת הגעה. הסם המסוכן היה נמסר ללקוחות על ידי הנאשם או מי מטעמו…".

כתב האישום ביאר עוד, כי בעת הרלוונטית עבד אסולין הנאשם כשליח מטעם חברת "גט טקסי" והוא סיפק ללקוחותיו את הסם המסוכן, בין היתר, באמצעות קטנוע שהיה בבעלותו, ועליו ארגז שנשא את "סמל החברה". עוד מתואר, כי "בתום ביצוע העסקאות נהג הנאשם לברך את לקוחותיו בברכת הנאה מהסם המסוכן אותו מכר וככל שכך ביקש שידרגוהו בהתאם בערוץ", כלומר, שהלקוח ימסור משוב חיובי אודות הנאשם או סחורתו.

השופט בקר לא קיבל את דברי קצינת המבחן שהבהירה לבית המשפט כי אסולין לא היה בטיפול שיקומי שלא באשמתו. לאחר חודש מרץ 2019, עם סיום הליכי המעצר, בעת שנותק הקשר בין אסולין לבין שירות המבחן, נפתח נגדו תיק פלילי חדש בעבירה של החזקת סם מסוג קוקאין. השופט בקר הוסיף כי בבדיקות השתן שמסר היו שרידי סם, באחת מסוג קוקאין, ובשנייה מסוג MDMA.

"ליאור אסולין לא לקח אחריות בפני שירות מבחן על השימוש בסמים, כפי שבא לידי ביטוי בבדיקות השתן שנערכו לו והכחיש כי השתמש בסמים. בהמשך, טען כי 'ייתכן' שהשתמש בסמים במסגרת 'בילויים חברתיים' מבלי שהיה מודע לכך", כתב השופט בקר.

עוד הוסיף: "מסקנתי החד-משמעית היא, שאסולין לא עבר הליך שיקומי, בכלל, אף לא קרוב לכך. אדרבא, את הכפפות שנזרקו לעברו, אולי יותר מדי פעמים, יש לומר, לא הרים, ותחת זאת פרק כל עול, אם בפתיחת תיק פלילי חדש ואם במתן שתן, פעם אחר פעם, מזוהם, בסמים שונים, ענין המתכתב ומשליך על פתיחת התיק הפלילי החדש, וזאת – בפעמים שכן הואיל להתייצב לבדיקות. חשוב להדגיש עוד, כי אין המדובר, לפי שירות המבחן, במי שהוא מכור לסמים, שאז אולי, בדוחק, ניתן להשקיף על התנהלותו כמי שמתקשה להיגמל מהתמכרותו. לא זה המצב".

____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט שמאי בקר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות