מיקי זוהר תובע דיבה מ"קריים מיניסטר": "קראו לי חייל בארגון פשע"

יו"ר הקואליציה טוען בתביעה שהגיש לביהמ"ש השלום בפתח תקווה כי מובילי המחאה נגד רה"מ פרסמו נגדו התבטאויות קשות ופוגעות, ייחסו לו הסתה והציגו אותו כ"גורם עברייני מושחת"
גילי סיוון-כהן |
ח"כ מיקי זוהר. צילום ארכיון: יונתן זינדל, פלאש 90

לבית משפט השלום בפתח תקווה הוגשה תביעת לשון הרע על ידי יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי מכלוף זוהר, נגד עמותת ״חוזה חדש״, העומדת מאחורי קמפיין ״קריים מיניסטר״. זוהר שהגיש תביעה דומה גם נגד סדי בן שטרית בבית משפט השלום בירושלים, העמיד את סכום התביעה על 140 אלף שקלים.

על פי התביעה, חברי ״קריים מיניסטר״ נטלו חלק מרכזי בארגון ההפגנות בסמוך לביתו של היועץ המשפטי לממשלה ד״ר אביחי מנדלבליט, בניסיון ללחוץ עליו להגיש כתבי אישו□ נגד ראש הממשלה ובהקמת ״משמרות המחאה״ ברח׳ בלפור.

זוהר טוען כי בחודשים האחרונים – אף בארגון ההפגנות מול מעונו הרשמי ברח׳ בלפור, אחד מראשי תנועת ״קריים מיניסטר״, מר סדי בן שטרית, השווה לאחרונה את ראש ממשלת ישראל לצורר היטלר. "באמתחתו", נכתב, "אמירות שערורייתיות שונות כדוגמת 'כל התקשורת מורכבת מאשכנזים שיונקים מביבי'״.

לטענת זוהר, הוא העלה ציוץ באינטרנט בו נכתב: ״שאלה שמטרידה אותי: מה יותר חמור ופוגע בדמוקרטיה הסתערות אלימה של אזרחים אמריקאים על בניין הקפיטול בוושינגטון, או הסתערות אלימה של אזרחים ישראלים על בית רה״מ בירושלים? אובייקטיביות היא תכונה חשובה, אני מציע לתקשורת וליריבים הפוליטיים שלנו לנסות ולאמץ אותה מדי פעם״.

לאחר שזוהר העלה את הציוץ, קריים מיניסטר, התבטאו כלפיו והגיבו, כפי שפורסם במהדורה האינטרנטית של עיתון מעריב, בפרסום שזהו לשונו: ״מיקי זוהר הוא חייל בכיר בארגון הפשע של נתניהו שלא מפסיק להסית ולשקר. ההשוואה בין הימין האמריקאי האלים למפגינים שומרי חוק מופרעת אפילו בסטנדרטים המעוותים של טופז לוק. המפגינים מעולם לא ניסו לפרוץ למעון, אך נראה שהעיסוק האובססיבי של מכונת התעמולה של בלפור בהפגנות הולידו שיא חדש של הזיה ופייק ניוז. ביבי, לא יעזרו ההסתה והשקרים. אנחנו נחושים ולא נעצור עד שתלך״.

על פי התביעה, מדובר בפרסום אלים, בזוי, גס ומתלהם מצד הנתבעת כלפי התובע מתוך מטרה נפסדת לפגוע באופן קשה וחמור ככל שניתן בשמו הטוב של התובע וזאת תוך הצגתו (המופרכת והכוזבת בעליל) כגורם עברייני ומושחת החבר בארגון פשע ואשר מסית ומשקר ללא הרף.

"יודגש", כותב ח"כ זוהר בתביעתו, "דברי בלע כוזבים ובזויים בעליל אלה מצדה של הנתבעת – אשר פורסמו כאמור במהדורה האינטרנטית של עיתון מרכזי בעל תפוצה ארצית – פורסמו מתוך מטרה נפסדת להכפיש את התובע, לביישו ולהטיל דופי חמור ביושרו ובמקצועיותו תוך הוצאת דיבתו באופן רחב ככל האפשר".

"ודוק", נכתב עוד בתביעה, "הנתבעת רשאית כמובן לחלוק על ההקבלה בין ההסתערות על בניין הקפיטול בוושינגטון לבין זו שנעשתה על ביתו של ראש הממשלה. אולם, המרחק בין ויכוח לגיטימי בנוגע לקווי הדמיון והשוני בין שני האירועים הנ״ל לבין הכתרתו של התובע כחבר בארגון פשע אשר כל עיסוקו בהסתה ושקר, הינו מרחק רב. רב מאוד".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות