עונשי מאסר לתושבי שטחים שהורשעו בגניבת רכבים

השניים הורשעו בפריצה ובגניבה של מספר רכבים מקיבוצים בצפון ונידונו לעונשי מאסר ממושכים, קנס כספי ופיצוי למתלוננים. חשוד נוסף במעורבות בגניבות לא אותר עד היום
דניאל בן חמו |
פורץ, אילוסטרציה

שופט בית משפט השלום טבריה, ניר מישורי לב טוב, גזר 40 ו-22 חודשי מאסר לשני תושבי שטחים שפרצו וגנבו רכבים מקיבוצים בצפון. שני הנאשמים גם ישלמו קנס בסך 5,000 שקלים כל אחד ופיצויים למתלוננים.

השניים שהגיעו לקיבוץ חפציבה, פרצו את דלת המשרד, נכנסו לתוכו ופתחו את ארונית המפתחות של כלי הרכב אשר בשימוש המקום ולקחו משם מפתחות של רכב טנדר מיצובישי וטרקטור ולאחר מכן גנבו רכב המיצובישי וטרקטור שחנה ושברו את מנעול ההגה, הניעו אותו ועזבו את המקום לעבר שטחים חקלאיים באזור נחל עין מודע שם עלה על טראסה ובעקבות כך נשבר לטרקטור ציריית ההיגוי וכן נפגע המנוע ובעקבות כך נאלץ הוא לנטוש את הטרקטור במקום ולהימלט. את רכב המיצובישי שגנבו נסעו עימו עד שאזל לו הדלק ליד בית שאן.

במקרה נוסף בחודש מאי השנה, הגיעו הנאשמים ליישוב שדה תרומות גנבו רכב לאחר שהניעו אותו באמצעות המפתחות אשר היו בתוך הסוויצ'. הנאשמים עם אדם נוסף נסעו עם הרכב לכיוון מחסום בזק שם המתינו שוטרים אשר חסמו את יציאת הרכב לכיוון השטחים. הרכב עלה על דוקרנים ונמלטו במהירות מהמקום כשהם נוסעים בנתיב הנגדי. הנאשמים נמלטו לעבר שטח חקלאי פתוח כאשר השוטרים פותחים במרדף אחריהם ועצרו את שני הנאשמים כאשר השלישי נמלט רגלית כשהוא קפץ מעל גדר ונכנס לתוך שדה מוקשים ובסריקות נרחבות עם יחידות חבלה של הצבא הוא לא אותר.

השופט מישורי לב טוב קבע כי אין מחלוקת כי המעשים עצמם אשר בוצעו בידי שני הנאשמים זהים, אולם פרט לעובדה שאחד מהם חתם על הסדר טיעון גם לעונש. השופט קבע כי בעניינם של שני הנאשמים שתי נסיבות המבדילות ביניהם ומצדיקות השתת עונש שונה בגינם, הגם שלא מצאתי נוכח כלל אחידות הענישה כי הפער העונשי הראוי בעניינם של שני הנאשמים מגיע כדי הפער לו עתרה התביעה במקרה הזה.

"נסיבה אחת ועיקרית לענייננו הינה עברם הפלילי של הנאשמים", כתב השופט. "לחובת אחד הנאשמים עבר מכביד הכולל חמש הרשעות קודמות בביצוע עבירות רכוש רבות וחמורות למדי לרבות התפרצויות לבתי מגורים, גניבות, פריצה לרכב, קשירת קשר לביצוע פשע, גניבות כלי רכב, גניבת בקר ושוד מזויין בחבורה בגינם ריצה עונשי מאסר ממושכים. מהרשעותיו הקודמות והעובדה כי ביצע מסכת עבירות הרכוש בתיק דנן שעה שתלויים ועומדים כנגדו שני מאסרים על תנאי ניכר כי הינו 'שור מועד' בתחום עבריינות הרכוש והכניסה לישראל שלא כדין לצורך ביצוע עבירות".

באשר לנאשם השני, הוא נידון במסגרת הסדר הטיעון ל-22 חודשי מאסר. "לחובתו", כתב השופט, "שתי הרשעות קודמות, רק אחת מהן בגין עבירת רכוש ואשר בגינם הוטלו עונשי מאסר של 8 חודשים ו – 8 ימים וניכר כי עברו הפלילי אינו מכביד יחסית. עוד עלה מעיון בכתב האישום וגזר הדין בעניינו כי חלקו של נאשם 2 בביצוע אותה עבירה אינו דומיננטי שעה ששימש תצפיתן באירוע ולא השתתף בפריצה עצמה לבית המגורים".
________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט ניר מישורי לב-טוב

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות