היחיד יכול לטוס לחו"ל

בין המגבלות המוטלות על יחיד המצוי בחדלות פירעון קיים האיסור לצאת מהארץ. אולם במקרים מסוימים ובנסיבות מיוחדות ניתן לקבל אישור ולעלות על טיסה
עו"ד אופיר פרל |

הליך של חלדות פירעון לא פשוט. אף שתפקידו ומטרתו של ההליך הוא שיקום כלכלי של היחיד ויציאתו לדרך חדשה ולעתיד טוב יותר, הוא טומן בחובו חובות וסנקציות שונות. אחת המגבלות שיש ליחיד המצוי בהליך חדלות פירעון היא, בין השאר, איסור יציאה מהארץ. אולם, כדאי לדעת שבתנאים ובנסיבות מסוימות, ניתן לעלות על טיסה ולצאת מישראל. במאמר זה נפרט איך ומתי.

לאחר שניתן בעניינו של יחיד צו פתיחת הליכים, רשאי בית המשפט לצוות על עיכוב יציאתו מהארץ. צו זה צפוי לעמוד בתוקפו עד לסיום הליכי חדלות הפירעון, אלא אם כן בית המשפט יבטל אותו קודם לכן.

יחד עם זאת, היחיד יכול לבקש מבית המשפט, בכל עת, לבטל את הצו ולאפשר לו לצאת מהארץ בנסיבות שונות. עם שובו של היחיד לארץ, יחודש בעניינו צו עיכוב היציאה.

שני ערבים יחתמו ליחיד בעבור ביטול הצו באופן זמני לצורך הנסיעה. על הערבים להיות בעלי הכנסה גבוה מ-7,000 שקל שלא מתקיימים בעניינם הליכי הוצאה לפועל

בית המשפט ייעתר לבקשת היחיד לצאת מהארץ אם יש לו סיבות טובות מדוע הוא מבקש לצאת. סיבות טובות הן לרוב בהקשרים של טיפול רפואי, השתלמות מקצועית או נסיעה לצרכי עבודה. על היחיד להגיש בקשה מנומקת לבית המשפט שתכלול את הסיבות לנסיעה. כדאי וחיוני כי הבקשה תגובה בעמדה חיובית מצדו של הנאמן בתיק לנסיעה.

לממונה יש מתווה ברור שלפיו הנאמן בודק אם להגיש עמדה חיובית לבקשת הנסיעה. בין השאר יבדוק הנאמן מה הסיבה לנסיעה, מי ממן את הטיסה והשהות ומה משך השהות במקום היעד. כמו כן, ייקח הנאמן בחשבון גם את אופן התנהלותו של היחיד, שיתוף הפעולה שלו מולו, עמידה בצו התשלומים ללא פיגורים, הגשת דוחות באופן סדיר וכן הלאה.

בנוסף, ידרוש הנאמן, בהתאם לתקנות הממונה, כי שני ערבים יחתמו ליחיד בעבור ביטול הצו באופן זמני לצורך הנסיעה. על הערבים להיות בעלי הכנסה גבוה מ-7,000 שקל שלא מתקיימים בעניינם הליכי הוצאה לפועל. פרט לערבים, רשאי הנאמן גם לבקש ערבות כספית.

בהתאם לעמדת הנאמן, יבחן בית המשפט אם מטרת הנסיעה היא ראויה, או האם מדובר בנסיעה לצורך הנאה ובילוי בלבד. אם היחיד מבקש לטוס לחופשה לשם הנאה בלבד, רוב הסיכויים שהיא תידחה וצו עיכוב היציאה יוותר בעינו.

חשוב להדגיש שבשל המורכבות שבבקשה זו, קבלת העמדה מצד הנאמן לאחר בדיקתו והחלטה בעניין של בית המשפט, יש להגיש אותה זמן ניכר בטרם הנסיעה. אין לדחות את הטיפול בביטול הצו לרגע האחרון אלא לפעול בעניין מבעוד מועד.

בקשה לביטול צו עיכוב יציאה מהארץ במסגרת הליך חדלות פירעון, היא מורכבת ודורשת דיוק, פירוט ונימוקים משכנעים הן לבית המשפט והן לנאמן בתיק. על כן, ישנה חשיבות גדולה בהתייעצות עם בעל מקצוע בתיק שיוכל לכוון אתכם ולסייע לכם להשיג את המטרה – ולצאת לחו"ל לצורך המטרה המבוקשת.

____________________________

עו”ד אופיר פרל

 

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות