מפרוץ הקורונה: עשרות אלפי תלונות הוגשו למשטרה באופן מקוון

כ-24 אלף תלונות מקוונות הוגשו מתחילת המגפה והן כוללות מנעד רחב של עבירות תנועה, סמים, מין ורכוש. עו"ד אייל בסרגליק, המשמש כיו"ר (משותף) של הפורום הפלילי בלשכת עוה"ד אמר: "הציבור הבין כי הוא יכול לפנות באופן מקוון ומשתמש בכלי הזה"
נעמה כהן |
מאיר בקרמן - סחט אישה למען טובות הנאה - אילוסטרציה אנבנטו
אילוסטרציה

כ-24 אלף תלונות מקוונות הוגשו מאז תחילת המגפה, בעקבות שינוי הגישה של המשטרה שפתחה לציבור את האפשרות להגיש תלונות באופן מקוון. מנעד התלונות רחב ביותר וכולל, בין השאר, עבירות תנועה, סמים, מין ורכוש. עורך הדין הפלילי, אייל בסרגליק, הגיב לכך ואמר כי "מדובר בשימוש נכון".

על פי הנתונים בחודש אפריל, החודש בו החל הסגר הראשון, התקבלו במשטרה 4130 תלונות מקוונות. לאחר סיום הסגר, ניתן לראות ירידה קלה בקצב התלונות ל- 2560 תלונות בחודש, אולם עם הסגר השני, שוב קיימת עליה ל- 4238 תלונות מקוונות באוקטובר.

כאמור, מנעד התלונות הינו רחב ביותר, וכולל את כל הסוגים החל מעבירות תנועה, סמים, מין ורכוש. מהנתונים, על כי מחצית מהתלונות שהוגשו נגנזו כבר, חמישה אחוזים מהתלונות כאשר 1825 – 7.5 אחוזים מהן נמצאות עדיין בחקירה, 1467 בהליך סגירה, 579 עברו לפרקליטות וב-14 מהן כבר ניתנה החלטה שיפוטית.

עו"ד אייל בסרגליק

עו"ד אייל בסרגליק, עורך דין פלילי שאף היה מועמד לתפקיד פרקליט המדינה ומשמש יו"ר (משותף) של הפורום הפלילי הארצי בלשכת עורכי הדין, הגיב לנתוני הגשת התלונות באופן ממוחשב ואמר כי "אלו מלמדים שהציבור הבין כי יש ביכולתו להגיש תלונות מקוונות, וכי הוא אכן משתמש בכלי הזה. אפשר לראות כי בחודשי הסגר מספר התלונות המקוונות עלה בצורה דרסטית, דבר שמלמד על שימוש נכון".

לאתר בסרגליק ושות' – משרד עורכי דין

__________________________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%90%d7%99%d7%99%d7%9c-%d7%91%d7%a1%d7%a8%d7%92%d7%9c%d7%99%d7%a7

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות